Avatar billede amd Nybegynder
09. marts 2009 - 22:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

blu-ray får alle afspillere til at fryse

Hej!
Jeg har bygget mig en mediacenter PC med lite-on blu-ray drev.
Det har indtilnu lykkedes mig, at se en enkelt blu-ray film på den.. hvilket jeg pludselig igen ikke kan få lov til. Problemet er, at den får samtlige afspillere til at fryse. Har forsøgt med formatering af computeren.. Både WinDVD og Power dvd gør præcis det samme. Nogen, som har idéer til hvad det kan være ? Styresystmet er Vista ultimate.
Avatar billede amd Nybegynder
10. marts 2009 - 09:38 #1
Diverse driverupdates, samt Windows update er forsøgt. Har også forsøgt, at benytte anden SATA port på bundkortet. Opdateret powerdvd og windvd... Lige lidt hjælper det :(
Avatar billede jhl102 Nybegynder
10. marts 2009 - 10:09 #2
Det kan være at det ikke er et HDCP understøttet grafikkort, du har i dit mediacenter.
Du kan prøve at købe AnyDVD HD, og lade den køre, mens du ser film, det virkede for mig, men hvem ved.
Avatar billede amd Nybegynder
10. marts 2009 - 10:14 #3
AnyDVD HD er forsøgt, både med og uden. PT sidder der et 9600 GSO i... Før var det mit Gigabyte bundkort 780G. Skulle være forberedt på blu-ray. og viste det også fint et par gange .. ?? Det sku underligt.
Avatar billede Broxigar Praktikant
10. marts 2009 - 11:15 #4
Vista SP2 er lige gået i beta-fasen og der er support for Blu-ray så det kan simpelthen være at dit nuværende system ikke kan køre det.
Avatar billede amd Nybegynder
10. marts 2009 - 11:38 #5
Okay... Så skulle det virke fra mediaplayer, eller ?
Det er bare underligt, for synes da det lyder til, at mange andre får det til at virke - og har opdateret vista.
Man skulle vel næsten mene, at det har noget med min opsætning at gøre.. Kan bare snart ikke se, hvad problemet skulle være. For alt andet kører som smurt.
Avatar billede amd Nybegynder
10. marts 2009 - 11:43 #6
Jeg må lige prøve, at installere den SP2 beta, når jeg kommer hjem i aften, og se om det gør underværker :)
Avatar billede amd Nybegynder
18. marts 2009 - 21:09 #7
Hmm.. Det er underligt... Da jeg kom hjem fungerede det perfekt... Efter en genstart virkede det ikke.. Har installeret sp2.. Stadig samme problemer :(
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 14:04 #8
Hmm det fandt jeg faktisk aldrig rigtig en løsning på - så jeg lukker.