Avatar billede millet Nybegynder
09. marts 2009 - 20:48 Der er 7 kommentarer

projektopgave 9/11

Jeg har et projektopgave om d. 11 september, hvor overenmet er forandring og konsekvens. Jeg har tænkt mig at studere om sikkerheden og frygten efter d. 11 september i danmark. Vil jeg gerne vide om der er nogle derude der bange for terror i danmark.

Kort fortalt har d. 11 september overhovedet givet nogen effekt på frygt og sikkerheden i Danmark?

kan vi øge sikkerheden mere i Danmark? Hvis vi kunne..

hvad ville så konskvensen være hvis vi gjorde DK mere sikkert?
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 20:53 #1
du kunne lægge en helt anden vinkel på den opgave hvis du tog udgangspunkt i en video der hedder Loose change, tjek den på google video.

hvad angår resten gider jeg ikke lave dine lektier for dig :) men held og lykke med opgaven! super spænende emne!
Avatar billede Slater Ekspert
09. marts 2009 - 21:17 #2
Loose Change er pinlig. Jeg er ganske åben overfor muligheden af at visse kræfter i den amerikanske regering havde en finger med i spillet, men den film kommer med de mest tåbelige "beviser" og påstande uden skyggen af argumenter.

- For mit vedkommende har 9-11 ikke ændret et kvæk. Jeg frygter overhovedet ikke terror, da sandsynligheden for at det skulle ramme mig eller nogen jeg kender, er så lille at det ville være et komplet spild af kræfter at bekymre sig om.
Jeg kender heller ingen der føler sig mere bange efter det.

Enhver sikkerhed vi tilføjer ud over det eksisterende, vil kun medføre restriktioner for befolkningen - en udelukkende negativ ting, når sandsynligheden for terror er så lille. Lad PET gøre deres arbejde, og så ser vi på sagen når der rent faktisk sker noget.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 21:24 #3
Om den er pinlig eller ej er måske mindre relevant end om den projektopgave kunne løses på en helt anden, alternativ og mere spænende måde hvis man tog udgangspunkt i den.

Konspirations teorier er jo altid spænende om man så tror på dem eller ej. (personlig mening)
Avatar billede Slater Ekspert
09. marts 2009 - 21:28 #4
Jeg synes skam også de er spændende nok, men ikke hvis man er nødt til at fabrikere beviser :)
Avatar billede swordcat Nybegynder
09. marts 2009 - 21:59 #5
viperine--> Måske skulle han så hellere se Zeitgeist(Den del der omhandler 9/11) den kan han downloade gratis. Men kan sige en hel del om den film, men den giver stof til eftertanke.
Avatar billede millet Nybegynder
09. marts 2009 - 22:20 #6
tror at jeg har tænkt mig at se filmen loose change, men jeg er glad for at få mange ærlige svar :)
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 22:26 #7
Det kommer du ikke til at fortryde mille. Håber du kan holde fokus på dit oprindelige emne ;)