Avatar billede philipn Nybegynder
09. marts 2009 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bundkort / PC Starter ikke

Hej Alle,

Jeg har dags dato købt nye grafikkort.

Maskinen har virket 100% indtil jeg skiftede kortene.

Det jeg gjorde:

Fjernede strøm og alle ledninger, åbnede kabinet, fjernede 2 gamle gfx kort, isatte 2 nye grafikkort med hhv 2x 6-pin og 2x 8-pin PCI strøm.

Tilsluttede strøm, og intet sker. Der er lys i bundkortet (grøn lampe) og når jeg tænder onboard power, blinker den hurtigt blåt og slukker igen... hvad kan fejlen være? jeg har tjekket alle connections, prøvet at starte med 2, 1 og 0 kort. Intet virker..

Mobo: ASUS P6T WS Pro
nye grafikkort: Geforce 295GTX x2
Avatar billede why Nybegynder
09. marts 2009 - 18:07 #1
Jeg synes ikke du nævner om du har prøvet at starte op med den konfiguration som computeren havde sidst den virkede, i.e. med de gamle grafikkort. Eller er det mig der ikke kan forstå hvad du skriver?
Avatar billede philipn Nybegynder
09. marts 2009 - 18:32 #2
Aha... maskinen starter fint med gamle setup..

Sætter jeg et stk geforce 9800 i, starter den fint. Og umiddelbart også fint nu med et enkelt Geforce 295.. men ikke med 2 ?, skal jeg enable SLI internt, før jeg får lov til at starte maskinen op?
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2009 - 19:07 #3
Det kunne være en underdimensioneret strømforsyning.
Avatar billede philipn Nybegynder
09. marts 2009 - 19:23 #4
har en 1000watt Antec Quattro PSU.. tror det ikke..

men begge kort kører nu, jeg havde fordelt strøm kanalerne forkert..

begge kort lyser grønne og maskinen starter... dog er jeg nu bare stuck i Vista Boot screen (Microsoft Corporation boot screen) - står bare og kører derud af... ????
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2009 - 20:32 #5
Nej, tror du klarer dig med strøm. :) Men gættet var ikke helt ved siden af.

Lyder måske lidt voldsomt, men hiv strømstikket (230V) ud, og prøv igen.