Avatar billede hille69 Nybegynder
09. marts 2009 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kryptering af trådløs forbindelse

Hej godtfolk,

Jeg har et problem med at konfigurere mit trådløse accesspoint, således at jeg kan sikre mit trådløse netværk.

Der er tale om et D-Link DWL-G700 AP, der er koblet til en Zyxel router fra Cybercity.

Når jeg taster default IP address 192.168.0.50 får jeg blot at vide, at siden kan ikke vises.

Manualen taler om "you will need to assign your computer a static IP within the same range as te DWL-700APs Ip adress for the purpose og configuring the DWL.700AP

Jeg glæder mig allerede til jeres svar :-)

Hilsen

Kenn
Avatar billede bdf Mester
10. marts 2009 - 06:51 #1
Problemer er at du PC højst sandsynlig har IPen 10.0.0.X og Acces Point 192.168.0.50 og så kan I ikke snakke sammen :)

1. Sæt din computer direkte til Acces Point.
2. Giv din computer en fast IP, f.eks. 192.168.0.49 og Undernedmaske 255.255.255.0
3. Åbn Browser og skrev http://192.168.0.50 og nu skulle du gerne være i kontakt med Acces Point.
4. Ændre Acces Points IP til f.eks. 10.0.0.50
5. Flyt din computer tilbage i router/switch og ændre IPen til Auto og nu skulle du gerne have din Cybercity router på http://10.0.0.1:2033 & Acces Point på http://10.0.0.50

Hvis du ikke ved hvor du ændrer IPen, så er her en vejledning til Windows XP:
1. Start / Indstillinger / Kontrolpanel / Netværksforbindelser / "Vælg dit netkort"
2. Tryk på "Egenskaber"
3. Marker "Internetprotokol (TCP/IP" & tryk "Egenskaber"

M.v.h.
Avatar billede hille69 Nybegynder
10. marts 2009 - 10:36 #2
Så har jeg prøvet dit løsningsforslag af.

Jeg har ændret IP, som du beskriver.

Jeg har taget LAN-kablet fra pc ud af routeren og sat dette i accesspointet (og fjernet det lan-kabel, der gik fra router ind i accesspointet). Taster jf. dit punkt 3 http://192.168.0.50 og får blot den information at siden ikke kan vises.
Avatar billede bdf Mester
10. marts 2009 - 11:14 #3
Er der lys i "Ethernet/Lan" på access point når du forbundet access point med pc? du skal måske have et "krydset kabel" imellem eller en "hub/switch"

Start / Programmer / Tilbehør / "Kommandoprompt" hvad sker der hvis du skriver ping 192.168.0.50 (Altså med ændret ip og kabel mellem pc og access point?
Avatar billede hille69 Nybegynder
10. marts 2009 - 21:24 #4
Hej bdf,

efter at have forsøgt mig med dit første forslag igen (som også var det forslag, som jeg kunne google forskellige steder) fik jeg adgang til mit accesspoint og herefter var det peace off cake.. eneste ting, der adskilte sig denne gang var tænd og sluk af access pointet.

Du tildeles herved pointene og tak for din hjælp...

mvh

Kenn