Avatar billede penta50 Nybegynder
09. marts 2009 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddsike til NAS server

Hej !!

Står for at modtage en NAS Server model Qnap TS-209 II er lidt i tvivl om hvilke harddiske jeg skal vælge ( skal være i 500GB )tænker her på fabrikat - støj m.m. Ved godt at man kan se en liste over dikse der kan bruges på Qnap`s website. Men det kan jo være at der er en eller flere, der har erfaringer med netop dette.

mvh
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 14:36 #1
Min erfaring generelt er at Samsungs diske er noget af det mest lydløse.

Har selv 4 x 250 gb i mit NAS og 4 x 500 gb i min pc og de siger næsten intet.

Skal det være helt stille kan du jo vælge 2,5" diske, men så stiger prisen :-)
Avatar billede swiatecki Novice
09. marts 2009 - 14:41 #2
(sidder selv med samme problem, med en anden NAS)

Du skal være opmærksom på at hvis RAID'et er software-raid skal dette genskabes
Avatar billede swiatecki Novice
09. marts 2009 - 19:46 #3
(forkert tråd opdager jeg nu )
Avatar billede penta50 Nybegynder
09. marts 2009 - 21:13 #4
#1  Har du nogen fornemmelse af holdbarhed ???, hvilken model er dine 500gb
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 23:55 #5
Jeg har ikke mistet en endnu :-)

Det er model HD501LJ jeg har.