Avatar billede kraen Nybegynder
09. marts 2009 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PNG i IE7 og hover problem

Hej
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside for den lokale kirke og der er en ting, der bliver ved med at irritere mig.

Tag et kig på http://oesekirke.kraenbech.dk i IE7.

Problemet består i at transparensen sådan set fungerer fint nok, men lige så snart man kører musen henover et link, så får linket pludselig en anden baggrund - det samme, hvis man markerer tekst.

Jeg har fixet transparensen med Javascript, og det virker fint i IE6, men ikke i IE7.
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2009 - 12:44 #1
<ole>

Der er en del forskellige bud, alt efter hvilken browser, man bruger. Hvordan skal det mon se ud?

/mvh
</bole>
Avatar billede kraen Nybegynder
09. marts 2009 - 21:22 #2
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2009 - 13:29 #3
Der er vel næppe noget, der ikke skal laves om. Opacity er vist i den forbindelse kun én detalje.

Derudover får jeg et helt tredie skærmbillede, når jeg tester linket i min egen IE7
Avatar billede kraen Nybegynder
10. marts 2009 - 23:32 #4
Hvad mener du helt præcist med, at der næppe er noget, der ikke skal laves om?

Hvis du hentyder til min kode, så er ca. 60-70% af koden genereret af Wordpress og altså ikke noget, jeg kan gøre ved.
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2009 - 09:21 #5
Nu er Wordpress jo ikke ligefrem kendt for at skrive god kode  =)

Det er ikke så slemt i dag, som det var i går, men alene det, at siden så fuldstændig forskellig ud i forskellige browsere, siger jo at koden ikke er hensigtsmæssig.
Avatar billede kraen Nybegynder
11. marts 2009 - 10:23 #6
Jeg bruger den PNG fix, der hedder Unit PNG.

Har du et forslag til, hvad jeg kan gøre bedre?
Avatar billede kraen Nybegynder
12. marts 2009 - 12:58 #7
Nu er problemet løst uden jeg gjorde noget.
Meget mystisk!

Men du må gerne lige smide et svar, så du kan få nogle point!
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2009 - 13:07 #8
Tak for tanken, men lad os vente til en anden gang. Læg selv et svar og accepter det  =)
Avatar billede kraen Nybegynder
14. marts 2009 - 09:35 #9
Svar