Avatar billede nilsen Nybegynder
04. juli 2001 - 20:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

2 hard-diske

Gd.
Jeg får en ny pc med en hd conner 10,2 GB (5400 rpm)
Jeg har en helt ny IBM hd Deskstar 20,5 GB liggende,
vil det by på noen problemer å sette begge disker inn i den nye pc?
Nilsen
Avatar billede dr-xray Nybegynder
04. juli 2001 - 20:52 #1
nej
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
04. juli 2001 - 20:55 #2
Overhovedet ikke. Du skal bare huske at jumpe den ene til slave og den anden til master. Så kan der ikke ske noget.

//htmlkrede
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 20:55 #3
Nej

En som master på hvert IDE kabel, eller en som master og en som slave på samme kabel.

Master og slave sættes op på disken, med jumpers.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
04. juli 2001 - 20:55 #4
Hvis du ikke ved hvordan man jumper, så skriv det lige...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 20:57 #5
Du skulle måske overveje at sætte IBM som Primær HD og dele den op i passende størrelser!
Avatar billede nilsen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:38 #6
Ga
Takker, det går hurtig, jeg har aldri forstått hvordan man kan svare på 31 sek., sitter I konstant og venter på spørsmål?
Jeg ved faktisk ikke hvordan man jumper, så en liten forklaring ville være fint.
dr-xray får 10 p. fordi han var først, svaret var imidlertid temlig tynt.
Resten går til htmlkrede for litt mer utførlig besvarelse, samtidig håper jeg du kan gi meg litt innføring i hvordan man \"jumper\"
mvh
Nilsen
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
04. juli 2001 - 23:52 #7
Tusind tak for point. Vi \"eksperter\" sidder og venter på spørgsmål, for at desperat hjælpe dem vi kan hjælpe.

Ang. jumping:

Bag på din harddisk (der hvor dine stik sidder i harddisken) sidder sidder 2x3 eller 2x4 små pinde med 2 hvide elle sorte clips på. Der sidder somregel en lille tegning (brug den) på, der viser hvordan klipsene skal placeres, for at de bliver sat som master eller slave.

Hvis du har problemer skal du bare skrive.

God fornøjelse

//htmlkrede
Avatar billede nilsen Nybegynder
05. juli 2001 - 00:01 #8
Takker
Nilsen