Avatar billede Max-Brauer Nybegynder
08. marts 2009 - 21:14 Der er 5 kommentarer

Ekstern Harddisk genstarter

Efter godt et ½ år med min 500 GB 3.5 verbatimekstern harddisk er den nu begyndt at genstarte når jeg tænder for den.

HDD --> http://www.verbatim.dk/dk_24/product_verbatim-3-5-external-usb-hard-drive-500gb_9281.html

når jeg trykker på knappen starter den fint op, men så snart Automatisk afspilning går i gang går lukker den ned og starter forfra. jeg har prøvet på mange forskellige måder at få den til at virke, men næsten lige meget hvad jeg gør så genstarter den.
kun hvis jeg starter den og genstarter computeren kører den, men så kan computeren ikke finde den.
hvis jeg endelig kommer ind og kan se de mapper der er på disken er de tomme.

det sjove er at jeg har prøvet at slutte den direkte til en stationær (bruger selv bærbar) er computeren 20 min om at starte op, men når den endelig er i gang kører harddsiken fint (med undtagelse af at det tager ca. 15-20 min at kopiere 1 sang fra hdd'en til den stationære)

så vidt jeg kan vurdere er det kabinettet der er noget galt med, men er der nogen der har en ide om hvad det ellers kan være? og evt. løsning?

(den genstarter ved alle computere som jeg sætter den i via USB 2.0)

tak på forhånd :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. marts 2009 - 22:08 #1
Det lyder ret usundt. Prøv at køre et fejltjek på den (Denne computer -> Højreklik på drevet -> Egenskaber -> Undersøg nu). Og sørge for snarest at få alt vigtigt ud fra den disk.

Under alle omstændigheder så lyder det som om den kun er et halvt år gammel = afsted til forhandleren når du lige har tjekket den for fejl.
Avatar billede Max-Brauer Nybegynder
08. marts 2009 - 23:24 #2
jeg er ikke i stand til at højreklikke på drevet da det enten forsvinder hurtigere end man kan nå at gøre noget eller os vises den slet ikke. hvis jeg slutter den direkte til en stationær vil det tage mig 7 uger at kopiere/klippe fx et spil.

den kan ikke sendes til forhandleren da jeg en dag opdagede at garantien på mystisk vis var brudt (min bror havde lånt den)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 11:34 #3
Så tror jeg desværre at der ikke er så meget andet at gøre end at sige farvel til den - og ønske dig en ny fra din bror :-)

Du kan dog, og her er ingen garantier, købe et nyt kabinet til et par hundrede kroner og flytte disken over i det. Men:

1) Hvis selve disken er beskadiget sidder du bare med et (nyt) kabinet uden disk.

2) Husk at tjekke om det er SATA (Seriel ATA) eller PATA (gammelt bredt kabel) inden du køber.

...du kan dog evt. skille den eksterne disk ad og sætte din direkte til en stationær pc - så kan du se om den virker.
Avatar billede Max-Brauer Nybegynder
09. marts 2009 - 16:26 #4
den virker i en stationær, og det er en SATA
Avatar billede Max-Brauer Nybegynder
17. marts 2009 - 21:54 #5
problemet er at jeg er i tvivl om det er harddisken eller kabinettet der er ødelagt.

virker ikke i kabinet, men virker direkte i stationær, men det tager forfærdelig lang tid for den at kopiere/flytte filer fra ekstern til pc selvom den er sluttet direkte til