Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 11:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

KAN IKKE ÅBNE WEBSTEDER

Hej.

Det er mit første spørgsmål her hos jer. Og jeg er ganske almindelig bruger, så jeg frygter, at jeg skal guides meget meget grundigt, hvis der da er nogen, der kan hjælpe.

Jeg har det problem at ca. hvert andet websted ikke kan åbnes men giver beskeden "siden kan ikke åbnes". Diagnosen er kopieret her:

HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

info FTP (Passiv): Der blev oprettet forbindelse til ftp.microsoft.com.
info HTTP: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com.
info HTTPS: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com.

Jeg kører på Dongs fibernet, bruger Windows XP og virus-program Avast.
Jeg har prøvet at slå Avast fra og jeg har prøvet at slå Firewall fra, men det hjælper ikke. Fejlen har vist sig, efter jeg har "hentet automatisk IP-adresse" efter Dongs anvisninger. 
Håber, I kan fortælle mig, hvad der er galt.
Avatar billede Slawomir Seniormester
08. marts 2009 - 11:47 #1
det er nok kablet den er helt gal med :)

nå, prøv funktioner - internet instillinger - sikkerhed - websteder du har tillid til - websteder og skriv microsoft.com og tryk tilføj
Avatar billede Slawomir Seniormester
08. marts 2009 - 11:48 #2
hvis det hjælper så betragt det som et svar
Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 12:45 #3
Tak for dit svar - men det hjalp desværre ikke. Måske skal jeg tilføje, at når jeg vil gå ind på webstedet, står den og tygger og danner bjælker ca. 15 sek., hvorefter fejlmeldingen så kommer.
08. marts 2009 - 13:17 #4
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

-------

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 13:43 #5
Jeg rydder jævnligt op - og jeg bruger ofte Ccleaner. Jeg vil gerne sende dig en "highjack" - men jeg aner ikke, hvad det er eller hvordan man gør!
Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 14:24 #6
Hej igen!

Jeg er i fuld gang med at prøve at sætte mig ind i, hvad jeg skal gøre.
Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 14:31 #7
Hej karise larry!

her kommer filen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:28:33, on 08-03-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\3B Software\Common\Scheduler\wcomschd.exe
C:\Documents and Settings\Jane\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn2\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_219B3E1547538286.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn2\yt.dll
O3 - Toolbar: &Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Scheduler.lnk = C:\Programmer\3B Software\Common\Scheduler\wcomschd.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O15 - Trusted Zone: http://www.eksperten.d
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: Nordea Online investering 7 - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.cab
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase6662.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1126201317546
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {92EB6641-286A-11D2-A68E-00A0C996A6DD} (Adobe Signature Object) - http://www.kps.dk/codebase/jfsignature.cab
O16 - DPF: {AD90E8D1-3B47-11D2-A696-00A0C996A6DD} (jfCryptoSignature Class) - http://www.kps.dk/codebase/jfcrypto.cab
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

--
End of file - 8311 bytes
08. marts 2009 - 17:25 #8
Umiddelbart ser det rigtigt ud ...

"...efter jeg har "hentet automatisk IP-adresse" efter Dongs anvisninger..." - måske check det igen ?

http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/Pages/fibernet.aspx

http://www.comon.dk/news/dongs.fibernet.ramt.af.slovsind_34681.html
Avatar billede Janeups Nybegynder
08. marts 2009 - 19:15 #9
Tak - jeg kontakter Smile (Dong) i morgen for lige at høre dem, om de kender til sagen.
Jeg kommer tilbage til dig, og fortæller, om jeg har fundet en løsning.

PS: Der er et andet indlæg i dag fra Radisson, som har samme problem:

KOPIERET her:

Jeg har fået problemer med at benytte internettet. Jeg bruger explorer i visma.

Ligegyldigt hvilken webside jeg skal åbne får jeg ca hver anden gang beskeden, at internet explorer ikke kan åbne siden. Der er super forbindelse til internettet, så det synes at være en fejl i min computer....... Men når jeg beder om at diagnosticere problemet, får jeg at vide, at der ikke er forbindelsesproblemer.... Men det er der sgu!

Ved i hvad der kan være galt??? KOPI SLUT

Jeg finder det meget mærkeligt.
Avatar billede Janeups Nybegynder
09. marts 2009 - 22:28 #10
Dong har ikke direkte givet noget svar - men efter mine gentagne forespørgsler virkede alt pludselig perfekt!
Tak for hjælpen
12. marts 2009 - 19:14 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)
12. marts 2009 - 19:14 #12
Ping... [2]
(Det var et [svar]...)
Avatar billede Janeups Nybegynder
12. marts 2009 - 21:24 #13
svar fra DONG efter 24 timer: "Problemet skulle være løst i går, så du burde kunne komme på alle sider nu." Det er da en undskyldning, der vil noget. Point smidt til dig!
Avatar billede CH-DK Nybegynder
14. maj 2009 - 23:21 #14
Jeg har en kammerat der har samme problem.. kan en løsning være at kontakte en internet udbyder? det er sådan at jeg har forstået det?
15. maj 2009 - 06:30 #15
<CH-DK>: Du bør oprette din egen 'tråd' ang. dit spørgsmål/problem ...
Avatar billede Janeups Nybegynder
15. maj 2009 - 09:16 #16
Ja, det var løsningen på mit problem!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester