Avatar billede guntoften Nybegynder
08. marts 2009 - 02:29 Der er 6 kommentarer

kan ikke boote normalt

Hej experter.
jeg sidder til LAN, og ville lige hurtigt skruge op for min FSB og vcore for at blære mig. ikke på nogen frikvens jeg ikke har gjort før, overhoved ikke noget farligt!

den rebooter og "fryser" ved bios popup. eller dvs, den fryser ikke, den booter bare ikke windows.

den kom senere frem med noget skærm hvor der stod
"F1 to enter setup"
"F2 to load default osv."

jeg trykkede F2 da den jo bare skulle tilbage til standard

jeg smutter ind i BIOS, og den siger at jeg ikke har tilsluttet en harddisk! det skal siges at mit DVD-drev som osse kører over SATA blev vist derinde.

da jeg er til LAN smed jeg lige harddisken i en vens computer, og den blev hverken fundet i BIOS eller windows.

dette er et meget underligt problem som jeg håber i kan hjælpe med! jeg skal øve mig til projektfremlæggelse til mandag, så min karakter afhænger af jer!

bekymrede hilsner
Frederik Guntofte

PS. kender i et sted i KBH eller omegn hvor jeg kan få repereret min PC om søndagen? telefonhjælp er osse helt okay!
Avatar billede guntoften Nybegynder
08. marts 2009 - 02:35 #1
Det skal lige siges at jeg har prøvet at flashe BIOS til 1001. den flashede fint osv., men den vil stadig ikke boote forbi BIOS popup.

Mit setup.
ASUS P5K Pro BIOS 1001
Intel E8400
OCZ 2x2GB Platinum
560w PSU
MSI 8800GT
NZXT HUSH kabinet.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. marts 2009 - 08:04 #2
Det kan være at du har mistet din partitions tabel, så kan du prøve denne vejledning.
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
08. marts 2009 - 10:46 #3
<silbidor>: Hvis den ikke ka' ses i BIOS på nogen måde så ka' dit forslag da ikke bruges ?
Avatar billede guntoften Nybegynder
08. marts 2009 - 18:48 #4
jeg kan godt komme ind i BIOS, men den kan kun se mit DVD-drev.
den kan heller ikke se harddisken i andre computere, men hvis det endelig er, så vil jeg med glæde ofre 250kr for at få den repereret.  PS. fandt min stil på en anden computer, så problem solved på dén front i hvert fald (:
08. marts 2009 - 20:25 #5
HD -> R.I.P. !!!
Avatar billede guntoften Nybegynder
09. marts 2009 - 08:50 #6
jeg tror virkelig ikke på den er død. jeg sad og gamede ligefør jeg gik ud for at OC. det er det der er så underligt. og harddisken tænker stadig når jeg booter, men kun i meget kort tid, for den loader ikke desideret noget.