Avatar billede Hafpih Nybegynder
07. marts 2009 - 15:01 Der er 6 kommentarer

Ip Konflikt

I går opdagede jeg at der var blevet installeret et nyt trådløst netwærk i nærheden af mig, som ikke er kode på. Lige siden det netwærk er blevet etableret, har jeg ikke haft mulighed for at komme på internettet via min egen stationær. Resten af husets 2 computere, hvor der både er en med trådløs forbindelse og en med LAN, kan sagtens logge på vores netwærk.

Min computer har ikke en trådløst netkort installeret, så jeg bruger en usb-pind til at forbinde min computer og den trådløse router.
Men hver gang min computer vil starte programmet som konfigurere mine trådløse forbindelser, siger den at programmet har fundet en fejl og er nød til at lukke ned. Og så kan jeg så vælge i mellem at: Send fejlrapport eller Undlad at sende.

På et tidspunkt så jeg en lille pop-up nede i højre side af skærmen, hvor der stod noget med en Ip-konflikt på netværket, men da jeg ville klikke på boksen for at få noget mere at vide forsvandt den bare. Der efter kunne jeg dog komme på mit netwærk, men her til morgen vardet væk igen.

Nogle der kan hjælpe med dette problem?

PS: Jeg har ikke mega meget forstand på computer og netværk og den slags. Det må i lige bærer over med ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2009 - 15:15 #1
Gå ind på din routers opsætning, og aktiver statiske ipadresser, sæt faste ipadresser på dine maskiner, og sæt derefter dine maskiner til at logge på netværket med faste ipadresser.
Det burde løse dit problem.
/ptj_11
Avatar billede giweo Juniormester
07. marts 2009 - 15:16 #2
Det kunne lyde som om din PC er blevet bedt om at køre med fast ip, og denne ip så allerede er optaget på netværket

prøv at finde egenskaberne for det fremmede netværk, og så den måde "forbyde" din pc at connecte til det.

på samme måde skal du finde egenskaberne for dit eget netvæk og lave en "forbind automatisk til dette netværk" eller noget i den stil.
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
07. marts 2009 - 15:18 #3
prøv det her:
1.gå ind på netværk og delingscenter
2.under {routeren eller lan forbindelsen} vælg vis status
3.vælg egenskaber
4.gå ind iegenskaber for "TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)"
5.maker: Hent automatisk en ip-adresse,
        Hent automatisk en DNS-serveradresse
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
07. marts 2009 - 15:21 #4
Undskyld fejlen.
prøv det her:
1.gå ind på netværk og delingscenter
2.under routeren vælg vis status
3.vælg egenskaber
4.gå ind i egenskaber for "TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)"
5.maker: Hent automatisk en ip-adresse,
        Hent automatisk en DNS-serveradresse
Avatar billede Hafpih Nybegynder
07. marts 2009 - 15:33 #5
ptj_11
Kan du forklarer det lidt nærmere hvordan jeg kommer derind?

Gkatsos
Har jeg prøvet.. virker ikke :(

LEngelhardt
Hvordan kan jeg finde det fremmede netværks egenskaber?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. april 2009 - 02:36 #6
Hej Hafpih.

Undskyld den lange ventetid. Jeg må have overset mailen med dit spørgsmål.
Hvis dit problem stadig er aktuelt, så er her svaret på dit spørgsmål.
Måden du kontakter din routers administartion/opsætning på er følgende:
Gå på knappen "start", vælg "kør", skriv "CMD" (uden anførselstegn).
Ved prompten skriver du "ipconfig /all" (igen uden anførselstegn)
Nu ser du oplysninger somdisse:
      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : flatrate.dk

      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-D2-45-40-77

      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja

      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100

      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83

      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 12. april 2009 16:29:06

      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 13. april 2009 16:29:06
Den linie der indeholder oplysningen ang. Standardgateway angiver ipadressen på din router.
Nu åbner du din browser, og i adressefeltet skriver du den ipadresse du har fundet, og trykker "Enter".
Nu åbnes et vindue med adgang til din router, og her skal du kende brugernavn og adgangskode for at komme videre.
Før jeg forklarer mere, så vend lige tilbage med livstegn.
/ptj_11