Avatar billede Beach Mester
07. marts 2009 - 13:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kun en maskine på net ad gangen

Hmm... Her til morgen(!) kan jeg enten kun få den stationære (kabel) eller den blærbare (trådløs) på www, de vil ikke på samtidig. De virker fint hvis det kun er den ene maskine der er tændt.

Hvis jeg har den stationære på og derefter tænder den blærbare, popper der en ting frem med netværkskonflikt op den stationære...

Kan det have noget med DHCP at gøre?

Er PT inde i routerns setup (Zyxel P-335WT), men kan ikke lige finde noget hjælp der.
Er der en venlig sjæl der lige kan guide mig igennem setup så det virker på begge maskiner igen?

//B
07. marts 2009 - 13:31 #1
Tanke: Sluk ROUTEREN helt i nogle minutter - tænd igen - genstart omtalte PC'er og se hvad der evt. sker ...)
Avatar billede Beach Mester
07. marts 2009 - 13:34 #2
Er prøvet:-)
07. marts 2009 - 13:40 #3
Hvilken DHCP adresse får de tildelt ?
Henholdsvis når det virker og ikke virker...
Avatar billede Beach Mester
07. marts 2009 - 13:53 #4
Stationær: 192.168.1.33
Blærbar: 192.168.1.34

Kører pt på den stationære. Hvis jeg ikke har det trådløse tændt på blærbar så skriver den bare med ipconfig at medie er afbrudt.
Straks jeg tænder blærbar kommer den her->
Windows - systemfejl
IP adressekonflikt med et andet system på netværket...
...Og stationærs netværk er dødt
08. marts 2009 - 11:09 #5
"Henholdsvis når det virker og ikke virker... "

Jeg ka' forstå at det HAR virket ? Med samme opsætning ?
Avatar billede Beach Mester
09. marts 2009 - 02:26 #6
Sorry det sene svar, fik ikke nogen mail fra E omkring dit indlæg i tråden...

Ja, det har virket eller, jo det går jeg ud fra det har!
Lad og sige det på den måde, at jeg ikke selv har været inde og pille ved setup i routeren, og jeg er den eneste i familien der har PW til at kunne gøre det.

Jeg har bare ikke før været inde og køre et check på hvilke IP de forskellige maskiner har kørt på, det er først nu at jeg er blevet klar over at de er sat til henholdsvis ...33 & ...34.

Var så inde på andre tråde på E, og her snakker de i en Guide om at DHCP var noget med automatisk tildeling af IP under routeren, og går derfor lidt ud fra at det er der lortxx ligger begravet:-)

//B
12. marts 2009 - 19:37 #7
Nemlig - DHCP på PC'erne bør stå til automatisk. Det forventer routeren...
Avatar billede Beach Mester
16. marts 2009 - 01:11 #8
Leder og leder, men kan ikke finde ud af hvor jeg sætter maskinerne til at modtage DHCP automatisk. Kun at det rent faktisk er det de gør--->
Adressetype: Tildelt af DHCP
Avatar billede tin Nybegynder
30. marts 2009 - 08:38 #9
hvis din router har sat til DHCP, så din klienter skal have en IP fra 192.168.1.100 medmindre du sætter en fast IP adress.
Avatar billede Beach Mester
04. november 2009 - 02:00 #10
Opgav projektet og skiftede senere til Win7. Her er det ikke noget problem at få access til nettet. Stadig problemer med at dele filer, men den må jeg tage senere.

Får jeg lige nogle svar så vi kan få lukket af her...

//B
Avatar billede Beach Mester
17. april 2010 - 22:32 #11
Hmm... oprydning... Lukker da der ikke er nogle svar at spore.
Takker for de bidrag der trods alt er landet.

//B