Avatar billede exil Nybegynder
04. juli 2001 - 16:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

formindske i Freehand

Hej,

Jeg har lavet en lille grafik i Freehand.. eller den er egentlig ret stor; derfor vil jeg gøre den mindre for at tilpasse den websiden. Men når den gøres noget særlig mindre end 50% så får den et \'rufsete\' udseende (Jeg finder ikke noget mere illustrerende ord). Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 16:55 #1
Når du gør den mindre mister billedet også flere informationer og får et lidt mærkeligt udseende.
Avatar billede exil Nybegynder
04. juli 2001 - 18:31 #2
Nej, det får intet mærkelig udseende. Man skulle da kunne forminske uden problemer når det jo er vectorgrafik...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 20:37 #3
Hvilket program bruger du?
Avatar billede exil Nybegynder
04. juli 2001 - 22:01 #4
Det står i overskriften ;-) (Macromedia Freehand)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juli 2001 - 22:09 #5
Undskyld, det lagde jeg ikke mærke til, desværre kan jeg ikke hjælpe dig videre da jeg ikke kender programmat, arbejder mest med Adobe prog.!
Avatar billede exil Nybegynder
05. juli 2001 - 10:19 #6
jeg ville tro at en kender af illustrator kunne sætte mig på rigtig spor
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 10:33 #7
Kan Illustrator bruge det fil format?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 10:34 #8
Hvad hedder fil formatet, så kan jeg se om Illustrator kan læse det ind!
Avatar billede exil Nybegynder
05. juli 2001 - 12:07 #9
Jeg har nok overreagered.. Det hele blev helt fint når jeg importerede det i photoshop.

filformat er .fh10, men jeg kan også ekportere til de vanlige så som pdf, gif, jpeg etc.

For et festlig program, du :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 12:16 #10
formatet fh10 kender jeg ikke, men det er rart at du kan konvertere det til de nævnte formater.
Du kan jo lege lidt med det i Photoshop, der er muligheder nok og du kan jo tage den fulde størrelse ind i ImageReady og sætte størrelsen ned så den ikke fylder så meget!