Avatar billede insert Nybegynder
06. marts 2009 - 16:48 Der er 21 kommentarer

Er betalings antivirus nu pengene værd. ?

Jeg har troligt hvert år købt Norton Antivirus.
Senest kostede det mig 426,00 kr. for Norton Antivirus 2009 i et år.

Min familie smågriner lidt af mig, de bruger de gratis bl.a. AVG, men jeg har det sådan, at betalings antivirusprogrammer må da være bedre end de gratis man kan downloade.

Så kom al snakken om indbrud i Netbankerne.

Jeg har Jyske Bank - de tilbyder nu et gratisprogram, der kunne undersøge min PC for bl.a. spyware.
Jeg kørte programmet på trods af min dyre tillid til Norton.

Siger og skriver. Programmet fandt 14 spyware på min PC som Norton ikke havde fundet !

Så er mit spørgsmål - hvorfor så ikke nøjes med de gratisprogrammer man kan downloade.

PS. Jeg holder dette hemmeligt for familien, de skulle jo nødig rulle af grin på gulvet.
:-(
Avatar billede jokkejensen Novice
06. marts 2009 - 16:52 #1
spyware og antivirus er ikke det samme.

Jeg vil til enhver tid hellere have AVG end norton, den er meget lettere og har ikke firewall og alt det andet s....

/J
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 16:53 #2
Jeg bruger selv avast! Anti Virus Proffesional. Jeg fik en Serial Key gratis 1666 Dage :P Du siger bare til hvis du skal have det :P Så vil jeg godt give dig en serial key.

Jeg downloader meget, og har haft avast! Antivirus i 4 år. og har ingen virus/Spywere haft.
Avatar billede insert Nybegynder
06. marts 2009 - 16:59 #3
Tak for jeres respons, men kan i ikke en gang for alle fortælle om man skal ofre over 400 kr. pr. år eller det bare er et dyt i bamsen.

Jeg har også spywareguard installeret også.....
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 17:05 #4
Det var også bare kun for at hjælpe dig.

Og nej, det kan overhoved ikke betale sig, hvertfald ikke ved Norton - Norton er det værste skrammel nogensinde.. Du kan evt. Download Avast! Antivirus FREE i 60 dage :)
Avatar billede insert Nybegynder
06. marts 2009 - 17:12 #5
Hej metic

Jeg er blevet lidt lun på din serial key til avast !

Jeg har lovet død og ødelæggelse til familien for at downloade AVG, men ingen af dem har haft problemer indtil nu.

Hvem gider tabe ansigt - det er et spørgsmål om ære *GH*

Men er Bullguard, Norton og Shaminsky i virkeligheden bare et skud i tågen ?
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 17:18 #6
Ja det er. Jeg har tidligere haft AVG Free. Nu ved jeg ikke om din familie downloader, men da jeg brugte Avast til at søge fandt jeg Trojan på min Computer imens jeg havde AVG.

Men Hvis du er interesseret i den Serial så bare sig til.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 17:24 #7
avast er et gratis virus program - det virker uden registrering i 60 dage.

hent den på det sprog du ønsker.

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

her er registrering

http://www.avast.com/eng/home-registration.php

du får via din email tilsendt en nøgle du kopierer ind i ikonen på skrivebord og så er den registreret - den nøgle gælder i 1 år.

hvad er det for en serial key du mener metiC
Avatar billede insert Nybegynder
06. marts 2009 - 17:28 #8
Jeg er absolut ikke PC-ekspert - derfor er jeg her.

Min familie downloader både film og musik altså nok den mere yngre generation ! *G*

De har ikke fået virus, eller f.eks. indbrud i deres netbank.

Det irriterer mig blot at der ikke kommer andre der kommer og siger at betalings antivirus er pengene værd.

Men det kan man jo også tolke som om, at de ikke er de penge værd som jeg troede.

Og ja jeg er interesseret i din Serial.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 17:31 #9
avast er gratis
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 17:33 #10
Avast er gratis i 60 dage ja. Men så efter 60 dage er din license udløbet.

Insert. Jeg sender den om 1 minut.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 17:39 #11
vrøvl metiC.

det der er meningen er at man kan prøve den i 60 dage uden at registrere sig. så vil den virke i 60 dage men hvis du så IKKE registrerer dig og får tilsendt en nøgle som du indsætter holder den op med at virke.

den er helt gratis

det der med at smide nøgler rundt på nettet er vist noget af et skråplan.
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. marts 2009 - 17:41 #12
Avast! Antivirus FREE, kan downloades herfra:
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Skal registreres, registrering er gratis.
Når du registrerer får du en emai med en registreringsnøgle, når registreringsnøgle er indsat, har du automatiske opdateringer i et år og ganske gratis.
De fleste betalings-antivirusprogrammer er sgu blot en fis i en hornlygteog et tomt dyt i en bamse.
Brug Avast FREE home og spar mange penge.
:-)
Avatar billede insert Nybegynder
06. marts 2009 - 17:44 #13
Tak metiC

Det er mest 1666 gratis dage, der imponerer mig.
Ikke kun 1 år.

Men var spørgsmålet om de uduelige antivirusprogrammer ikke noget for den danske offentlighed.

Altså, at f.eks. Basta tog problematikken op i TV. ?

Norton eksisterer jo kun fordi, at jeg og sikkert mange 1000 i hele verden køber deres produkt.

Ellers var det jo close time.
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 17:46 #14
Haha jeg troede det kostede penge. Sorry drenge :P
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 17:48 #15
jeg har fået det oversta via en normand jeg mødte på nettet.

så tror du ikke jeg kender det.

det der med nøgler her på siden er vist sidste gang
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 17:49 #16
Men hehe ja 1666 Dage er nice
Avatar billede insert Nybegynder
06. marts 2009 - 18:09 #17
Tak for jeres svar.

Men i skal alligevel have links fra Jyske Bank, som gav mig et noget overraskende resultat.

http://www.csis.dk/dk/media/Detector.zip
http://www.csis.dk/dk/media/Detector.exe

http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 18:21 #18
jamen det er der sådan set ikke noget mærkeligt i. de fleste mennesker er på forskelligt stade med hensyn til pc. nogen er ligeglade og det er vel derfor de har lagt denne link ud på siden

http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

den har jeg som også for ikke så længe siden testet.

det skal skrives at jeg har ikke har den bank.

du trykker forneden på siden og følger anviningerne - lettere kan det ikke gøres.
Avatar billede f-arn Guru
07. marts 2009 - 01:33 #19
Der var på et tidspunkt en statsminister der sagde sagde at vi skulle være verdens førende IT nation. Vorherre bevar os - der er godt nok langt igen
Avatar billede mbsnet Nybegynder
07. marts 2009 - 05:07 #20
hørt :)