Avatar billede jademutter Nybegynder
06. marts 2009 - 16:05 Der er 6 kommentarer

Report tool til MySQL

Hej eksperter,

Jeg har et system hvori jeg har en masse data liggende. Nu vil chefen gerne have specifikke data trukket ud fra basen. Jeg har ingen problemer med at traekke den ud vha SQL, men de skulle jo gerne saettes lidt paent op.

Er der nogen der kender et godt og gratis lille program til at saette data paent op fra en MySQL base?
Avatar billede justrace Novice
06. marts 2009 - 16:17 #1
Myphpadmin
Avatar billede justrace Novice
06. marts 2009 - 16:19 #2
Ok, det er jo fredag, og kan til tider gå lidt stærkt: http://www.phpmyadmin.net/home_page/index.php
Avatar billede jademutter Nybegynder
06. marts 2009 - 16:22 #3
Tak for dit svar, men det skulle gerne vaere et program der installeres paa klienten (Windows Vista) og tilgaar serveren via LAN.
Avatar billede justrace Novice
06. marts 2009 - 16:25 #4
Ok, ja det her skal hældes på serveren, men tilgås også via LAN.
Avatar billede justrace Novice
06. marts 2009 - 16:39 #5
Hvad med et der henter/konverter til Excell?
Avatar billede jademutter Nybegynder
06. marts 2009 - 17:51 #6
Jeg har proevet at hente MySQL/ODBC og faar fint kontakt med DB, men saa snart jeg forsoeger fra Access eller Excel (Office 2007/Vista x64) fejler programmet og lukker ned.
Jeg faar ogsaa fint kontakt til DB fra EMS SQL Manager for MySQL, og kan fint koere SQL-commands paa sserveren.

Derfor leder jeg nu efter et lille program der kan lave mig en flot rapport.