Avatar billede Tobyman Nybegynder
05. marts 2009 - 22:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til fejlfinding

Hej alle sammen :D

Nu har jeg prøvet at finde ud af hvad min pc fejler i snart 2 uger, men er ikke kommet så meget videre, så nu trænger jeg gevaldigt til lidt hjælp.

Det hele startede for 2 uger siden da jeg ville starte min pc op, hvilket den gjorde fint med loading af Windows osv.. Men i stedet for at give mig en fin login-side, så får jeg bare en sort skærm, og det eneste jeg kan se er mussemarkøren som jeg fint kan flytte rundt på. Jeg slukker så pc'en og prøver at starte Windows i den sidst virkede tilstand, sammen problem. Så prøver jeg at starte den i fejlsikkert tilstand, sammen problem.

Nu henter jeg så min installations-cd og prøver at reparerer Windows vha. genoprettelseskonsollen,  stadig samme problem. Herefter prøver jeg at reparerer Windows vha. Windows installationen men problemet har ikke ændret sig. Nå, men jeg prøver så at skifte grafikkortet ud, samme problem, og så prøver jeg at skifte rammene ud, stadig samme problem. Det hele ender med at jeg får reddet alle dataen på harddisken, hvorefter jeg formaterer hele harddiske og installere Windows på ny, og så virker det hele som det skal, i et stykke tid...

Der sker så det forfærdelige at ca. 1 uge efter at jeg har fået pc'en til at virke, så begynder pc'en minsandten at genstarte sådan lige pludselig, og efter genstarten har jeg sammen problem som for en uge siden! Jeg finder så ud af at jeg bare kan sætte den til at starte Windows i sidst virkende tilstand, og så starter den fint. Men den genstarter stadig efter et stykke tid. Efter en hel dag med masser af ufrivillige genstarts, så vil den lige pludselig ikke starte Windows i sidst virkende tilstand og så vi tilbage hvor vi startede. Jeg kører hele reparations/fejlfindingsprocessen igennem, men intet virker og nu står jeg så og skal til at rede alle mine data igen og formaterer.

Problemet er bare at jeg har jo formateret, og da det kun holdt en uge bliver jeg nød til at finde ud af hvad fejlen er. Men jeg har ikke nok ekspertise og overblik til at kunne se hvad der er galt, så det håber jeg at der er nogle af jer der har. :D

Hilsen og på forhånd tak
Toby

Mit setup er (hvis det skulle hjælpe):
ASUS P5K Deluxe/WiFi-AP
Intel Core 2 Duo E8400
Crucial Ballistix PC2-8500CL5 2x1 GB
ASUS EN8600GT SILENT
WD Raptor WD1500ADFD
Avatar billede rasm_ar Nybegynder
05. marts 2009 - 23:28 #1
Jeg var engang ude for noget lignende, men en kraftig rengøring indvendig af min PC`er (stationær) bevirkede, at den blev normal igen.
Avatar billede Tobyman Nybegynder
06. marts 2009 - 14:03 #2
Hmm, nu har jeg prøvet at rengøre PC'en grundigt indvendigt (selvom den ikke var særlig støvet), men det hjalp desværre ikke på problemet. :(
Avatar billede Tobyman Nybegynder
19. november 2009 - 13:46 #3
Tråd afsluttet