Avatar billede heirenleif Nybegynder
05. marts 2009 - 22:09 Der er 7 kommentarer

Har PC med 1000 Megabit 2gange 500 og jeg har brug for mere hukommelse.

Kan man opgradere / erstatte DDr (PC3200) 200 MHz ? Med eks. DDr2

(PC 4300) 400 MHz eller andet , i så fald hvilke?
Mvh heirenleif

NB. Kan ikke finde / skaffe først nævnte type .
Avatar billede qbic6400 Nybegynder
05. marts 2009 - 22:19 #1
Det du mener er at

Du har 1000 Mbyte hukommelse ( DDR RAM )
og du så tænker på at montere DDR2 RAM

RAM modulerne er ikke ens dvs. du kan ikke bruge DDR2
Avatar billede Slawomir Seniormester
05. marts 2009 - 23:17 #3
selvfølgeligt kan du opgradere din pc med flere ram. som qbic6400 skriver så hvis du allerede har ddr ram i er det også det du skal fortsætte med. en god ting vil være at rense sin computer helt og jeg mener helt for alt unødvendig snavs.
uden at vide det vil jeg skyde på at du nok godt kan køre med op til 3,2 gb, man hvad bruger du den til, spiller du meget så ja, så er det en god ide, er det bare almindelige programmer du bruger så vil jeg synes at det er lidt spild af penge

og hvor langt tid tager det, når du trykker på luk før du ser den blå skærm?
Avatar billede qbic6400 Nybegynder
05. marts 2009 - 23:24 #4
Der spørgen om man kan opgradere en DDR RAM maskine

Hvis hans bundkort ikke kan køre stærker end 266 MHz betaler
det sig ikke at købe 400 MHz DDR RAM

og DDR2 / DDR RAM har ikke samme benforbindelser i holderen
men mere ram er altid godt, og linket er til den korrekte type ram som hirenleif skal bruge.
Avatar billede heirenleif Nybegynder
06. marts 2009 - 00:13 #5
Mange tak for hjælpen !

Jeg har 2 slotte og vil skifte de 2gange 500 med 2 gange 1000
mit bundkort kan køre med 2000 , jeg bruger den primært til billedbehandling ( raw filer )er det ok at købe 400 MHz ?

Tak !
heirenleif
Avatar billede qbic6400 Nybegynder
06. marts 2009 - 01:47 #6
ja ingen problem i det
men er dit bundkort kun beregnet til en hastighed på
eks. 266, 333 MHz så får du ikke nogen ydelsesforbedringer i
form at højere ramhastighed

Du får nok mere glidende programafvikling med mere ram
men du skal ikke forvente det helt store sus i din opgradering
men selvfølgelig vil det betyde noget

Så ja køb du bare 400 MHz ram, koster jo ikke en formue længere

Skal du opleve suset

Må du ha muldvarpeskindet frem og investere i nyt
eller nyere teknologi ala core2duo baseret system, og derved også ny ram mindst 3 - 4 Gb
Avatar billede heirenleif Nybegynder
06. marts 2009 - 08:18 #7
Tak qbic for klart og ikke mindst humoristisk svar !

  Mvh heirenleif