Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 20:19 Der er 25 kommentarer

virus progam

hej er der nogle rare mensker der ved hvadfor et gratis virusprogram som er godt til min bærebar computter køre nu med avg 08 men det dækker ikke det hele
            på forhånd mange tak
ps der er første gang jeg prøver så håber at det er til at forstå vh benny68
Avatar billede f-arn Guru
05. marts 2009 - 20:23 #1
Prøv at se her: http://www.spywarefri.dk/traditionel_sikkerhed.html

Som Antivirus ville jeg nok vælge Avast.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2009 - 20:24 #2
Avast findes også i en gratis version der er en smule bedre end AVG8, men tag et kig her og bliv inspireret: http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html
Avatar billede jannik504 Nybegynder
05. marts 2009 - 21:21 #3
avast er det beste antivirus jeg har haft download det her http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html og du skal også have en license key til 1 år http://www.avast.com/eng/home-registration.php
Avatar billede viking12 Nybegynder
05. marts 2009 - 22:01 #4
jeg læste dit svar vedr virus og gik ind på spywarefri.dk for at downloade avast. det lykkedes ikke. internet lukkede ned og jeg kan ikke se på mon pc hvor programmet ligger, så jeg kan bruge det.
Har du flere forslag ? for jeg er faktisk overbevist om at jeg har en virus (eller flere)
Hilsen Per
Avatar billede f-arn Guru
05. marts 2009 - 22:44 #5
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemskanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra DDS som du finder her: http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/dds

eller her: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

eller her: http://www.forospyware.com/sUBs/dds

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt  herind.

OBS - DDS skal gemmes på på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista - Højreklik på *.exe filen - Kør som Administrator.
Avatar billede viking12 Nybegynder
05. marts 2009 - 23:23 #6
Tak for dit hurtige svar. Nu er jeg total 'nybegynder' og når jeg prøver at downloade de programmer du forslår, sker det samme hver gang; så snart 'downloaded' er slut, 'forsvinder' det og der sker ikke mere; jeg mener der burde komme en opfordring om installation, og så skulle jeg evt re-starte computeren før jeg kan starte programmet men det sker ikke !!!
så jeg når slet ikke frem til system skanning etc.
Jeg har Vista, hvor du skriver Mht.: Vista - Højreklik på *.exe filen - Kør som Administrator. hvordan gør jeg det ?? altså højreklik og administrator ??
indrømmet jeg har brug for hjælp
Hilsen Per
Avatar billede f-arn Guru
06. marts 2009 - 00:04 #7
Klik på feks. : http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
vælg gem, så kommer der en "gem som" hvor du bare vælger "mbam-setup.exe" på skrivebordet. Samme procedure med DDS.
Avatar billede viking12 Nybegynder
06. marts 2009 - 02:00 #8
Tak. jeg fandt den under dokumenter, hentede filer og nu er den installeret og PC'en checket for virus (uden at finde nogen) jeg er blevet registreret og fået min kode, så nu tror jeg at jeg kan sove lidt roligt.
jeg har ikke fundet den 'report' der blev kreeret, men skal jeg bruge den til noget ? jeg har skrevet den ned.
Er det mig der bestemmer hvor mange piont du skal have ??
Avatar billede f-arn Guru
06. marts 2009 - 07:00 #9
Hvad installerede og registrerede du?
Avatar billede viking12 Nybegynder
06. marts 2009 - 11:12 #10
jeg installerede avast, og registrede mit navn/e-mail adresse
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2009 - 11:44 #11
Prøv at følg de tip der bliver foreslået.
F.eks. er tip #5 et af de rigtig gode:
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemskanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra DDS som du finder her: http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/dds

eller her: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

eller her: http://www.forospyware.com/sUBs/dds

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt  herind.

OBS - DDS skal gemmes på på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista - Højreklik på *.exe filen - Kør som Administrator.

(Hvis styresystemet er Vista skal der højreklikkes på filen og køres som administrator. Ja det kan misforståes...)
Avatar billede f-arn Guru
06. marts 2009 - 11:44 #12
Prøvede du mbam? Bare for at være sikker!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2009 - 11:45 #13
Selv om Avast ikke fandt noget kan der stadig være snavs på maskinen. avast søger kun efter virus, hvor malwarebytes antimalware finder alt det Avast ikke kan scanne efter.
Avatar billede viking12 Nybegynder
06. marts 2009 - 13:00 #14
så har jeg installeret malwarebytes og kørt et check og det var hvad den fandt
øv, jeg kan ikke kopiere det.
men jeg vil bede malware om at fjerne dem
Avatar billede viking12 Nybegynder
06. marts 2009 - 13:08 #15
dette var hvad der kom ud af Malwarebytes
Malwarebytes' Anti-Malware 1.34
Database version: 1824
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

mbam-log-2009-03-06 (13-02-30).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 56672
Tid tilbagelagt: 5 minute(s), 49 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 31
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 3
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.hbax (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.hbax.1 (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.hbinfoband (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.hbinfoband.1 (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.iebutton (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.iebutton.1 (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.iebuttona (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.iebuttona.1 (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.rprtctrl (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\shoppingreport.rprtctrl.1 (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{8ad9ad05-36be-4e40-ba62-5422eb0d02fb} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{aebf09e2-0c15-43c8-99bf-928c645d98a0} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{d8560ac2-21b5-4c1a-bdd4-bd12bc83b082} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{c9ccbb35-d123-4a31-affc-9b2933132116} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a7cddcdc-beeb-4685-a062-978f5e07ceee} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a16ad1e9-f69a-45af-9462-b1c286708842} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20ea9658-6bc3-4599-a87d-6371fe9295fc} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{100eb1fd-d03e-47fd-81f3-ee91287f9465} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{cdca70d8-c6a6-49ee-9bed-7429d6c477a2} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{d136987f-e1c4-4ccc-a220-893df03ec5df} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{e343edfc-1e6c-4cb5-aa29-e9c922641c80} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{100eb1fd-d03e-47fd-81f3-ee91287f9465} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{c5428486-50a0-4a02-9d20-520b59a9f9b2} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{c5428486-50a0-4a02-9d20-520b59a9f9b3} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{6fd31ed6-7c94-4bbc-8e95-f927f4d3a949} (Adware.180Solutions) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{100eb1fd-d03e-47fd-81f3-ee91287f9465} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{a7cddcdc-beeb-4685-a062-978f5e07ceee} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c5428486-50a0-4a02-9d20-520b59a9f9b2} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c5428486-50a0-4a02-9d20-520b59a9f9b3} (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\ShoppingReport (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ShoppingReport (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
C:\Program Files\ShoppingReport (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Program Files\ShoppingReport\Bin (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0 (Adware.Shopping.Report) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede viking12 Nybegynder
10. marts 2009 - 00:44 #16
jeg er glad for at jeg fik hjælp, og er sikker på at jeg ikke har virus i min PC, hvordan slutter jeg 'sagen'
Avatar billede f-arn Guru
10. marts 2009 - 07:58 #17
Jeg vil nu gerne se DDS.txt, bare for at være sikker!
Avatar billede viking12 Nybegynder
10. marts 2009 - 09:01 #18
ok, og hvordan finder jeg DDS txt ?
Avatar billede f-arn Guru
10. marts 2009 - 10:09 #19
Avatar billede viking12 Nybegynder
10. marts 2009 - 10:44 #20
DDS (Ver_09-02-01.01) - NTFSx86
Run by per at 10:40:05,20 on 10-03-2009
Internet Explorer: 7.0.6001.18000
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium  6.0.6001.1.1252.45.1030.18.1022.307 [GMT 1:00]

AV: AVG *On-access scanning disabled* (Outdated)
AV: Norman Security Suite ver. 7.00 *On-access scanning enabled* (Updated)

============== Running Processes ===============

C:\Windows\system32\wininit.exe
C:\Windows\system32\lsm.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe -k DcomLaunch
C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe -k rpcss
C:\Windows\System32\svchost.exe -k secsvcs
C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted
C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalSystemNetworkRestricted
C:\Windows\system32\svchost.exe -k netsvcs
C:\Windows\system32\svchost.exe -k GPSvcGroup
C:\Windows\system32\SLsvc.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalService
C:\Windows\system32\rundll32.exe
C:\Program Files\Norman\VIRUSfighter\Npm\Bin\eLogsvc.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe -k NetworkService
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\Windows\System32\spoolsv.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalServiceNoNetwork
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe -k NetworkServiceNetworkRestricted
C:\Windows\system32\svchost.exe -k imgsvc
C:\Windows\System32\svchost.exe -k WerSvcGroup
C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe
C:\Windows\system32\WUDFHost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Windows\vsnp2uvc.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\YahooMessenger.exe
C:\Program Files\NetSoftware\NetSoftware.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Microsoft Games\Solitaire\Solitaire.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10b.exe
C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEUser.exe
C:\Windows\system32\msfeedssync.exe
C:\Users\per\Desktop\dds.scr
C:\Windows\system32\conime.exe

============== Pseudo HJT Report ===============
http://www.copenhagen-gay-life.dk/index/gay_guide/organizations/bear_club_denmark
Avatar billede f-arn Guru
10. marts 2009 - 10:52 #21
Du fik ikke hele loggen med.
Avatar billede viking12 Nybegynder
10. marts 2009 - 12:39 #22
ok, hvad mangler der ?
Avatar billede f-arn Guru
10. marts 2009 - 14:03 #23
Bare kopier hele loggen herind. Det er særligt det der står under "Pseudo HJT Report" der er interessant.
Avatar billede viking12 Nybegynder
10. marts 2009 - 15:30 #24
jeg beklager, jeg ved ikke hvor jeg skal finde det
Avatar billede f-arn Guru
10. marts 2009 - 17:48 #25
Prøv at lave en ny.