Avatar billede booyaka Nybegynder
05. marts 2009 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette en professionel blog..

Goddag.

Jeg er ikke den store haj til webdesign og diverse. Jeg skal lave en blog og jeg har ingen ide til hvordan jeg bedst stykker dette sammen.

Jeg har prøvet at bruge iweb på min mac, men den ændrer fonts, farver og billeder flytter sig.

Er der andre alternativer?

De krav jeg har til siden er:
Den skal have et personligt domæne.
Let at opdatere.
Det skal være muligt for andre at kommentere indlæg.
Det skal være muligt for andre at lægge billeder ind.
Det skal helst være muligt at lave et personligt/unikt blogdesign

Med Venlig Hilsen
Booo
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2009 - 20:12 #1
dotnetblogengine.net - så mangler du kun dit eget domæne og webhotel at lægge siden op på.
Avatar billede booyaka Nybegynder
05. marts 2009 - 20:57 #2
Jeg har kigget det igennem det ser meget svært ud, synes jeg. Jeg har købt et webhotel på one.com, skal jeg lægge koden derop?
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2009 - 22:03 #3
one.com understøtter mig bekendt ikke .NET og det er påkrævet til mit forslag. Til PHP kan du måske benytte wordpress.org - men gør mig ikke selv inden for PHP så kan ikke komme med mange flere input. Til gengæld har one.com jo en blog inkluderet i deres produkter så måske den var en mulighed.
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
11. marts 2009 - 13:20 #4
Jeg vil anbefale at du IKKE bruger one.coms blog mulighed. Den er ikke speciel god, og koden er helt horibel, og det er ikke et ret fleksibelt system.

Brug som Keysersoze siger Wordpress (www.wordpress.org) - Det er en rigtig god platform, som er meget brugervenlig og fleksibel.
Wordpress kan sagtens køre på one.com, det har jeg flere blogs der allerede gør..
Der kan du også finde et hav af gratis themes som du kan lege med..

Jeg kan godt hjælpe dig med at stykke noget sammen, hvis du selv kommer til at sidde fast i det...

Mvh Brian Brandt
www.mbitcenter.dk
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:43 #5
lukketid?
Avatar billede booyaka Nybegynder
29. juni 2009 - 18:01 #6
Sorry Soze. Klart lukke tid. Kan jeg få svar fra begge?