Avatar billede chrkrog Novice
05. marts 2009 - 17:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere P4 3,06 HT CPU

Jeg har netop købt et MSI Bundkort der passer til Socket 478 så jeg kan genbruge min P4 3,06 gHz HT Cpu.
Men CPU køleren passer åbenbart slet ikke til mit nye bundkort. Den har siddet i en Fujitsu Siemens Scaleo computer og er muligvis specielt lavet til den. I hvertfald er den for stor til at gå i bundkortet, skruerne passer ikke..

Så læser jeg i manualen til bundkortet at de anbefaler en Intel Boxed Cube Cooler.
Den kan jeg ikke umiddelbart finde, men har fundet nogle kølere der passer til P4 Socket 478. Her er det lidt lange link:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=240&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction578=0&Sorted578=&Equal5170=36161&Equal1448=19955&Direction1445=2&Sorted1445=&Direction1446=2&Sorted1446=&Submit.x=28&Submit.y=11

Nogle der kan give mig et forslag til hvilken køler jeg skal bruge?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 17:52 #1
Avatar billede chrkrog Novice
05. marts 2009 - 18:28 #2
Jeg synes det er en fed ide med vandkøling, men prisen er i overkanten af hvad jeg vil give for køling til en så gammel processor.
Hvad med de kølere jeg linkede til, er der nogen der kan anbefales?
Avatar billede chrkrog Novice
05. marts 2009 - 20:38 #3
Jeg har faktisk en Zalman CNPS9000 køler siddende på et motherboard med en 2,4 ghz celeron.
Den vil jeg prøve at bruge, men kan ikke regne ud hvordan jeg får den af bundkortet! den sidder godt fast....

Nogle der kan hjælpe med at få den af?
Avatar billede chrkrog Novice
05. marts 2009 - 22:08 #4
Nevermind... vi fik den af og installerer nu en P4 3ghz med zalman køleren. Det viste sig at P4 HT processoren var en anden socket end 478.
Avatar billede chrkrog Novice
06. marts 2009 - 11:39 #5
æggemad