Avatar billede rolfie Nybegynder
05. marts 2009 - 15:42 Der er 1 løsning

CSV, MS Query, Kæder etc

Hej Eksperter,

Jeg har et "problem" jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.

Jeg har en eksport fil fra en gammel Navigator 3,56a som jeg henter ind i excel. Det fungerer smertefrit og jeg får alle mine data ind.

Rapporten som jeg trækker csv-filen fra indeholder langt mere data end hvad jeg har behov for, så jeg bruger efter import af CSV en MS query til at stille mine data op som jeg skal bruge dem. På udtrækket laver jeg så lidt forskellige summeringer og pivoter s jeg kan præsentere mina data på en pæn og overskuelig facon.

Alt i alt fungerer det godt og jeg er glad for mit selv-designede setup.

Men nu kommer vi så til det hvor til jeg skal bruge hjælp fra jer.

Rapporten skal gerne trækkes en gang om ugen og mit ønske var så noget ala:

Jeg opretter en mappe hvori jeg har alle mine filer. Når en ny uge begynder tager jeg en kopi af den gamle mappe og overskriver CSV filen og går ind i mit ark og opdaterer mine data. Det fungerer jo efter hensigten synes jeg, men min MS Query leder stadig efter "original" filen således at data ikke opdateres eller også siger den at den ikke kan finde dataen.

Er der en måde hvorpå man kan gemme en excel-fil med alle mulige forespørgsler i som et "øjebliksbillede" og dermed ikke medtager kæder/links i - Tidligere ugerapporter skal kun gemmes for "arkiveringsformål" og skal derfor ikke arbejdes mere med, men man skal kunne gå ind og se hvorledes det stod til i en pågældende uge.

Måske det lyder kryptisk (det synes jeg i hvert fald) men hvis I har en løsning ville jeg blive noget så glad.

Rolf
Avatar billede rolfie Nybegynder
24. februar 2010 - 11:55 #1
hmmm lukker