Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. marts 2009 - 14:10 Der er 1 løsning

Gemme logon til netværk på Vista

Hej.

Har en W2K (Windows 2000 Pro) som jeg bruger som server.

På W2K er der oprettet nogle Bruger : B1 + B2 + B3 + B4 + Administrator
På W2K er der oprettet nogen Gruppe : G1 + G2

B1 og B2 er medlem af G1.

NTFS rettigheder på C: = G1 og Administrator

C: er delt på netværk og G1 er lagt til under tilladelser.

Gæste konto er deaktiveret.

Nu vil jeg oprette et netværks drev på Vista maskiner som skal hente filer fra W2K.

Skrivebord -> Egenskaber for 'Denne Computer' -> Opret netværksdrev ->
Vælger drev bokstave -> og vælger stien til W2K hvor jeg må indtaste User: B1 Pass:xxxx og klikker for gem/husk Pass.
Vælger C: drevet som jo er delt.
Vælger 'Logon med andet brugernavn' og angiver bruger og pass for B1

Alt virker som det skal.
Genstarter maskinen, så må jeg altså nu igen angive bruger/pass for at få adgang til netværks drevet?

Hvorfor vil den ikke huske det?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. marts 2009 - 15:40 #1
Bare glem det igen.

Loggede ind på Sharet via Vista, Oprettede genvej på skrivebord til en .exe over sharet.
Genstartede Vista, klikker på genvejen på skrivebordet, angir User/Pass og gem Pass.

Nu husker den det.....