Avatar billede kip Nybegynder
04. juli 2001 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Eksport af udvalgte felter i en Notes database

Hvordan kan jeg eksportere udvalgte felter fra en Notes DB til MS SQL Server eller CSV fil?

DECS er forsøgt men giver ikke det ønskede resultat. Data forsvinder fra Notes DB når de er kopieret over på SQL DB.

Løsningen skal kunne automatiseres til at eksportere data f.eks. dagligt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2001 - 14:26 #2
venligst kommenter afvisninger :)
Avatar billede kip Nybegynder
04. juli 2001 - 14:44 #3
Første løsning anvender export funktion til struktureret tekst, og der er felter som derved ikke kommer med.

Den anden løsning anvender MS Access.

Funktionen skal fungere med Lotus Notes værktøjer/utilities. ( Jeg er ikke ekspert på Notes, så jeg ved ikke alle muligheder der findes ). Som nævnt er DECS forsøgt men er ikke sagen da data forsvinder fra Notes databasen når der er overfrt til SQL DB. NotesPump eller LEI kunne måske være noget, men jeg kemder ikke værktøjerne.
Avatar billede jjj Nybegynder
04. juli 2001 - 16:45 #4
NotesPump er den gamle udgave af LEI. Med LEI er der næsten ingen begrænsninger for hvilke parametre du kan stille på, desuden indeholder den også de funktionaliteter DECS har.
Du vil kunne få dine behov opfyldt ved anvendelsen af LEI - men den kosten i omegnen af 70-80000 kr
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2001 - 20:04 #5
Vil det ikke være en løsning at eksportere \'manuelt\' via noget LotusScript, f.eks. via ODBC?

Du vil kunne finde adskillige produkter på markedet, som fungerer umiddelbart tilfredsstillende, bl.a. har jeg selv til mit firma lavet en lille import-applikation -- at vende den om ville ikke være noget ret stort problem, men alle vores eksporter er blevet implementeret som kunde- eller applikationsspecifikke løsninger.

hth
jes
Avatar billede kip Nybegynder
08. juli 2001 - 22:03 #6
svaret kom fra en underleverandør som tidligere har leveret et produkt som faktisk havde de egenskaber jeg efterlyste