Avatar billede gribben Nybegynder
04. marts 2009 - 00:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af filer i Outlook Express

For 2 dage siden fik jeg, mens jeg var i færd med at lukke ned, "vil du koprimere dine filer" hvilket jeg svarede ja til som sædvalig.

Nu viser det sig, at 2 af mine mapper (selv oprettet) i Outlook Ekspress er forsvundet.
Det har jeg aldrig oplevet før!

Jeg har søgt og fundet bak. filerne på de forsvundne mapper, men de kan faktisk ikke bruges til noget.

Jeg kører jævnligt windows live onecare-sikkerhedsscan uden problemer.

Det eneste andet jeg har foretaget mig er at installeret Ad-Ware, hvis det har nogen betydning, og selvfølgelig de automatiske sikkerhedsopdateringer.

Så jeg tror, der et spøgelse ;-D på min PC - nogen der har et bedre bud?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 01:00 #1
Jo, du kan godt bruge .bak filerne, men det er lidt "bøvlet".

Først, åbn Outlook Express, og opret to nye mapper med samme navn som dem der er "forsvundet".

luk Outlook Express.

Åbn denne mappe i stifinder: C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Her skulle der gerne ligge deb nyoprettede mapper som .dbx filer.

Hvis vi siger at dem der er forsvundet hedder Test1 og Test2, så skulle der gerne ligge disse 4 filer.
Test1.dbx
Test1.bak
Test2.dbx
Test2.bak

Nu skal du så slette Test1.dbx og Test2.dbx og herefter omdøbe Test1.bak til Test1.dbx, og omdøbe Test2.bak til Test2.dbx.

Luk stifinder igen, og åbn Outlook Express, og dine mapper incl. mails skulle gerne være tilbage.

Vær opmærksom på at mappenavnene skal være helt identiske, også med hensyn til mellemrum, store og små bogstaver.

Hold tungen lige i munden, og vi finder dine mails igen.

Tag evt. en kopi af dine .bak filer inden du begynder, så kan vi altid finde tilbage til dem, hvis et eller andet går galt.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 01:14 #2
Hvis du vil, kan du undgå komprimering for eftertiden: http://www.eksperten.dk/spm/759758#reply_6615429
Avatar billede gribben Nybegynder
04. marts 2009 - 01:38 #3
Jeg har gjort alt, hvad du sagde, men der er altså ikke noget der ligner kun "dokumenter og settings og så er det slut.

Jeg kan godt huske, at der er noget i den retning og har ledt som en gal efter dem, men de er bare ikke hvor de plejer.

jeg skal lige huske at sige, jeg bruger XP home og Explore 8 Beta.
Det kan måske have en betydning!
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 01:45 #4
Ups, glemte at sige du skal slå Visning af skjulte filer og mapper til:
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Vis
http://www.it-artikler.dk/2008/03/05/vis-skjulte-filer-og-mapper/
Avatar billede gribben Nybegynder
04. marts 2009 - 02:51 #5
OK, jeg har fundet dem, men der findes ikke nogen .bak filer på den mappe der er vigtig.
Der er indtil flere filer med "test 1" med dette fornavn og dbx-fil som efternavn, hvor de 2 helt klart er dem, jeg skal bruge, men det er altså ikke livet om at gøre, bare ærgeligt.

Nu er klokken altså blevet mange, så jeg er tilbage i morgen over frokost.
Godnat og sov godt ;-()
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 03:03 #6
Okay, så misforstår jeg dit spørgsmål?
Du skriver: Jeg har søgt og fundet bak. filerne på de forsvundne mapper

Så jeg troede det var disse .bak filer du gerne ville have genoprettet som mapper igen?

Jeg er måske først tilbage igen sent i morgen aften.....
Avatar billede gribben Nybegynder
04. marts 2009 - 13:58 #7
Ja, det gjorde jeg også, men de er væk, når jeg går ind i den der lange smøre til Outlook Express!

Hvis jeg bare kunne åbne dem og få indholdet ud, men det ved jeg ikke lige hvordan og med hvad.

Jeg har været inde i regedit og nulstillet, så håber jeg det virker, så jeg ikke mister mere, for som en af de andre skrev, er det heller ikke plads jeg mangler.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 14:08 #8
Jeg må indrømme, at jeg stadig ikke helt er med????

Du skriver: Hvis jeg bare kunne åbne dem og få indholdet ud
Jamen, det kan vi sagtens finde ud af, hvis du kan finde .bak filerne, men du skriver jo at de er væk?
Avatar billede gribben Nybegynder
04. marts 2009 - 14:48 #9
Jeg skal lige love for, at det jeg lavede i regedit har givet problemer af pommern til. Jeg har lige lavet en systemgendannelse, men det hjalp ikke ret meget.

"Hvis du vil, kan du undgå komprimering for eftertiden: http://www.eksperten.dk/spm/759758#reply_6615429 "

Hvilke værdier var der være før jeg begyndte at pille i nedennævnte:
Clik on 5.0 -In the right hand pane and find *Compact Check Count* >right click>modify>decimal>and set the value to 0, zero).

Og jeg troede også at ved en systemgendannelse, kunne jeg finde de forbaskede .bak filer igen, men nej det gik heller ikke.

Så hvis du ikke har flere gode råd, må jeg leve med det, og bede afsenderne om at genfremsende de mails, der mangler.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. marts 2009 - 15:18 #10
Med hensyn til, hvilke værdier der har været før:

Det kommer an på, hvor mange gange Outlook Express har været åbnet, siden sidste gang du komprimerede.
Når du højreklikker på *Compact Check Count* og vælger *Rediger* skal du flytte prikken til *Decimal* og så skrive 0
Nu vil den tælle op til 100, altå med én for hver gang du åbner Outlook Express.
Når den igen når 100, vil den spørge om du vil komprimere når du lukker Outlook Express igen. Du kan så igen sætte værdie til 0 osv. osv.
Men det er vigtig at det er det rigtige sted du gør det!!!

Med hensyn til .bak filerne:
Først, prøv at kigge i papirkurven.
Hvis de ikke er der, så brug søgefunktionen.
Søg efter *.bak
Avatar billede gribben Nybegynder
05. marts 2009 - 10:22 #11
Det har jeg så prøvet, men ingen bak, der passer til den mappe, alle de andre mappers bak er der.

Så jeg, tror vi slutter her og siger mange tak.

Hvis du lige smider et svar ind, vil jeg give point.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. marts 2009 - 13:28 #12
Velbekomme, det var da ærgeligt at de er forsvundet igen....