Avatar billede mesmer Nybegynder
03. marts 2009 - 09:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg min usb 2.0 til at virke ????

Jeg har en MD 8833 med et bundkort MS 7502 hvor alle usb-portene er 2.0. Når jeg forsøger med en extern backup via usb foreslår Vista at jeg vælger en af de ledige og hurtige usb porte, i stedet for den jeg bruger , men uanset hvilken af de seks bagpå eller de to foran jeg bruger kører den stadig med gammel usb hastighed . Ideer til hvad der er at gøre modtages med glæde
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2009 - 10:03 #1
og du har været i bios og set om den står på den hurtige usb.

på nogle bundkort kan man ændre i bios alt efter hvilken hastighed man ønsker.

tjekker lige i min egen efter jeg har sendt denne her.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2009 - 10:09 #2
i min er der 2 muligheder.

hispeed (480 Mbps)
fullspeed (12Mbps)

hvis din har besvær med at vise usb enheder kunne Måske en bios opdatering rette op på det.
husk det er på eget ansvar.

m.v.h
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 12:00 #3
har du installeret/opdateret chipset drivers?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2009 - 20:10 #4
mesmer...

Åbne spørgsmål tilbage til d. 14. november 2001 ...
Gør du noget ved dem?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 20:53 #5
Har du de rigtige 2.x USB ledninger ?
Avatar billede mesmer Nybegynder
03. marts 2009 - 23:38 #6
På min laptop med xp virker min externe harddisk og osse med rimelig hastighed  . På min Pc bruger jeg to usb-kabler for at give HD strøm nok . Det er de medfølgende kabler, men så jeg ved ikke om der findes nogle specielle usb 2.0-kabler
Avatar billede mesmer Nybegynder
03. marts 2009 - 23:39 #7
Aner ikke hvordan jeg tildeler point ELLER sletter et indlæg der ikke er aktuelt , derfor flagrer nogle af mine indlæg
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2009 - 08:01 #8
Aner ikke hvordan jeg tildeler point ELLER sletter et indlæg der ikke er aktuelt , derfor flagrer nogle af mine indlæg

Tildele point: acceptere svar og hvis der ikke er svar, så bed om svar.

Hvorfor i alverden vil du slette uaktuelle spørgsmål? Så ryger hele ideen med eksperten :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. marts 2009 - 12:50 #9
har du fundet ud af noget ? svar venligst..
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2009 - 16:56 #10
hvorfor er der så mange der bruger svar funktionen.

det er vel meningen at hvis man skulle være så heldig at blive tilgodeset at spørgeren beder en om et svar.
det giver så point.

ellers kan jeg godt vise en uheldig biting som jeg var ude for da jeg modtog blanke email.

jeg mener det er et uheldigt tiltag der er ved at vinde indpas på siden
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2009 - 20:09 #11
Enig, og i dette tilfælde er der lagt et svar selv om der tydeligvis ikke er en løsning endnu...

Man bør kun svare på specifikke problemer, hvor løsningen er ligetil, ellers kommenterer man til problemet er løst.
Avatar billede mesmer Nybegynder
05. marts 2009 - 14:37 #12
Jeg har ikke fået min HD til at køre hurtigere på maskinen , men kan se at den fungerer bedre på min laptop (med xp), så måske er det Vista der er problemet ?
Avatar billede mesmer Nybegynder
05. marts 2009 - 14:39 #13
Hvad vil det sige at have de rigtige usb 2.0 ledninger . Jeg har kun de kabler der fulgte med min harddisk: En slags dobbelt usb til PCén i tilfælde af , at der ikke er strøm nok til HD med kun et usb-stik
Avatar billede mesmer Nybegynder
05. marts 2009 - 14:40 #14
Jeg kan se , at jeg kun kan acceptere svar der hvor folk har SVARET , og altså ikke der , hvor folk svarer  med en kommentar
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2009 - 19:43 #15
http://www.eksperten.dk/spm/866141#reply_7341596

Så skal du nok bede om svar....
Avatar billede mesmer Nybegynder
05. marts 2009 - 23:43 #16
Ok, se nu har jeg da lært forskellen på kommentar og svar . Tak for det .
Nu mangler jeg så "blot " svar på mit spm. vedrørende usb 2
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 00:33 #17
prøv at gå i enhedshåndtering, og slet alt under usb, genstart så, så bliver de installeret igen.