Avatar billede utah2000 Nybegynder
04. juli 2001 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indexering af hele sitet

Hvordan kan jeg få en søgemaskine feks google til at gennemsøge hele sitet. Også min database der jo kun bliver vis fra ved forspørgelser?
Avatar billede utah2000 Nybegynder
04. juli 2001 - 12:57 #1
vis =vist
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juli 2001 - 13:01 #2
Hvis du giver søgemaskinerne adgang til at læse dine rå databasefiler, vil alle andre også kunne gøre det. Det er næppe ønskværdigt.
Avatar billede utah2000 Nybegynder
04. juli 2001 - 13:19 #3
Jeg har fundet ud af hvad jeg gør
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juli 2001 - 21:56 #4
Du skal lave en såkaldr hallway side. En hallway side er en side der indeholder links til alle dine andre sider. Mange søgemaskiner søger kun i 1 til 2 links dybde. Denne hallway side submittes direkte til søgemaskinerne f.eks. www.minesider.dk/minhallway.htm.

Du kan/bør ogsø submitte enkeltsider fra dit site til søgemaskinerne, men du skal være forsigtig med at submitte for mange sidet til den samme søgemaskine inden for kort tid. undersøg den enkelte søgemaskine for hvad de tillader, læg en plan og submit deréfter dine sider enkeltvis. Hallwaysider er et must.

Du kan læse mere på http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/Vidensbank.htm

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede demib Nybegynder
15. juli 2001 - 18:06 #5
Hvis du med \"forespørgsel\" mener en formular der skal udfyldes og trykkes SEND på, så for du desværre aldrig søgemaskinerne til det. Ingen af søgemaskinernes robotter kan udfylde formularer.

I pricippet indekserer søgemaskinerne kun de sider, der kan vises som et HTML output - altså en side der kan vises i en browser.

Robotterne følger normalt kun almindelige HTML links (a href), så det er vigtigt at man kan finde frem til alle dine sider via links på siderne.

En hallway side kan være en hjælp, men det bedste du kan gøre er, at sikre at alle dine sider hænger så godt sammen som muligt.

Du kan læse mere om indeksering af dynamiske sider og søgemaskineoptimering på: www.joyzone.dk