Avatar billede gozo123 Nybegynder
02. marts 2009 - 19:25 Der er 7 kommentarer

Windows fryser under opstart.

Hej all

Jeg har et problem med min XP installation. Undertiden fryser computeren under opstart. Den når altid til samme sted - lige der hvor baggrundsbillede vises iden processlinjen kommer frem. Jeg har en IBM X31 men tilhørende IBM software. Nogen der har nogle forslag?
Avatar billede nesdam Nybegynder
02. marts 2009 - 20:01 #1
har du prøvet at frakoble firewall og antivirusprogrammerne
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. marts 2009 - 20:16 #2
Hej..

Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme der ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2009 - 22:30 #3
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede gozo123 Nybegynder
02. april 2009 - 20:58 #4
Super - det virkede. Smid svar :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. april 2009 - 21:08 #5
Hvilket svar ? #2 eller #3
Avatar billede nesdam Nybegynder
06. oktober 2009 - 23:23 #6
er denne lukket
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2009 - 09:49 #7
gozo123, så mangler der at blive accepteret et svar :)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1