Avatar billede papskib Nybegynder
02. marts 2009 - 14:31 Der er 7 kommentarer

Udskiftning af bundkort, hvilket?

Hej, jeg mistænker mit bundkort for at være stået af, da min computeren ikke længere starter op. (jeg har allerede udskiftet psu'en, som heller ikke virkede, men stadig uden resultat)

Mit nuværende og defekte bundkort er et Asus P5NSLI, det skal derfor være et tilsvarende...

mit spørgsmål lyder derfor på om det er muligt at finde et billigere bundkort, da jeg synes at 600-700 er i den dyre ende og fordi at jeg alligevel ikke udnytter at bundkortet understøtter SLI...?

Jeg har ikke den store viden om bundkort, men kan fortælle at det skal passe sammen med en core 2 duo E6300, DDR2 ram og et g-force 8800GTS...

nogen der kan hjælpe mig med et billigere alternativ i stedet for bare at købe et P5NSLI igen...?

tak for hjælpen :)
Avatar billede Inqk Nybegynder
02. marts 2009 - 14:53 #1
Jeg er rigtig glad for mit Gigabyte mATX bundkort. Der er manuel styring af diverse hastigheder og spændinger for overclockeren, samt autofunktioner for den der bare skal have det til at virke.
Avatar billede papskib Nybegynder
02. marts 2009 - 16:18 #2
Det vil også være helt kanon, hvis bundkortet kan købes i århus! :)
Avatar billede papskib Nybegynder
03. marts 2009 - 18:30 #3
slet ingen bud?
Avatar billede tunglutti Nybegynder
03. marts 2009 - 23:52 #4
Det er altid svært med bundkort. Der er en masse ting at tage højde for mht dit nuværende hardware. Prøv at gå ind på edbpriser.dk og specificer dine behov.

Et billigt eksempel på noget der kunne passe på de få oplysninger du giver er dette asus kort:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=478003&searchArea=&Soegeord=

Ville dog nok selv foretrække et kort med eks. højere front side bus hastighed.
Avatar billede tunglutti Nybegynder
03. marts 2009 - 23:52 #5
Asus P5NSLI er med ATX og ikke mATX inqk
Avatar billede papskib Nybegynder
04. marts 2009 - 00:56 #6
@tunglutti, det er netop det! og jeg aner ikke hvad halvdelen af søgekravene betyder eller dækker over... :S men takker for dit forslag, lader den lige stå lidt...
Avatar billede Inqk Nybegynder
04. marts 2009 - 02:03 #7
Og eftersom P5NSLI er ATX, så er kabinettet også et ATX kabinet. Og mig bekendt findes der ikke et ATX kabinet som ikke kan tage et mATX bundkort.

Ellers er det jo bare med at finde et Gigabyte ATX bundkort. Jeg mener, Gigabyte burde vel også lave ATX bundkort når nu de er så flinke at lave mATX bundkort :)