Avatar billede hansi67 Nybegynder
02. marts 2009 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

retur mails - fejl koder/beskeder

Hey,

Jeg udsender engang imellem et nyhedsbrev og får derved en del returmails - mails der aldrig kom frem til modtageren.

De fleste af retur mailsne forstår jeg udemærket (unknown mailbox, over quota ect.), men ind imellem er der nogen jeg ikke helt fatter, fx. hvad betyder nedenstående beskeder?  :

-----
552 Error: content rejected (in reply to end of DATA command)
--
554 <EMAIL-ADRESSE> Relay access denied
-----

Jeg har uden held prøvet at finde en samling af fejlbeskeder/koder på nettet - du skulle vel ikke have et godt link?

Cheers
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2009 - 14:24 #1
http://www.ietf.org/rfc/rfc2821.txt afsnit 4.2 lister koderne
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2009 - 14:25 #2
De to koder du viser mener jeg er ret klare med hensyn til aarsag.
Avatar billede hansi67 Nybegynder
02. marts 2009 - 15:36 #3
Jo det kan man mene, og jeg har da en klar fornemmelse af hvad det handler om. Men jeg skriver alligevel disse 2 da jeg ikke er helt sikker.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2009 - 16:31 #4
Som jeg forstaar dem saa er det:

"vores spamfilter tror at det her er spam"

"hverken modtager eller afsender hoerer til her"
Avatar billede hansi67 Nybegynder
05. marts 2009 - 23:31 #5
@ Arne.. du skal selvfølgelig have point! ... tak for indsatsen og link.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2009 - 23:36 #6
så smider jeg et svar svar