Avatar billede juliekam Nybegynder
02. marts 2009 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel til Word - brevflet - forkert format

Hej.

Jeg fletter flere forskellige data i et Worddokument. Jeg henter data i et excel dokument. (2007) Nogle af de data jeg henter tager fint formatet med, andre ikke. I Excel har jeg alle data i formatet "kr" f.eks. kr. 10.000.

Når jeg fletter, er en kolonne af flette data ok, og der står i worddokumentet kr. 10.000 - som der skal.

I andre felter bliver kr. 10.000 til 10000 altså uden 1000-tals seperator og uden kr. jeg mener at format i såvel word og excel er de samme - jeg har tjekket mange gange nu - men hvad kan jeg gøre talt?
02. marts 2009 - 14:55 #1
I Word taster du Alt-F9
retter feltkoden til: { MERGEFIELD "feltnavn" \# kr #.### }
og taster Alt-F9 igen.
Avatar billede juliekam Nybegynder
02. marts 2009 - 15:17 #2
Jeg takker - men.

Hvis jeg laver mellemrum efter kr - får jeg ingen fletdata med. Hvis jeg undlader mellemrum - står det for tæt....

Jeg må lave et _ så kan det da læses.
02. marts 2009 - 19:45 #3
Kopier din flettekode og sæt den ind her, så vi kan se, hvad der er galt.

Der er normalt ingen problemer i at have et mellemrum.
Avatar billede juliekam Nybegynder
02. marts 2009 - 21:21 #4
Flettekode??? den fanger jeg nok ikke lige... Jeg har skrevet som du har - tjekket utallige gange. Hvis jeg copy paste, får jeg kun resultatet med herover
Avatar billede brasso Forsker
28. august 2012 - 13:32 #5
Hvis jeg husker rigtig skal et mellemrum stå i "" i feltkoden, ellers er koden for mellemrum %20, men jeg er ikke sikker. :-(
{ MERGEFIELD "feltnavn" \# kr" "#.### }
eller { MERGEFIELD "feltnavn" \# kr%20#.### }