Avatar billede unwebber Nybegynder
02. marts 2009 - 13:24 Der er 2 kommentarer

DNS

Hej experter,

jeg er i gang med at lave en hosted CMS løsning.

Kunden kan se sit website på adressen www.mitdomæne.dk/kundenavn eller kundenavn.mitdomæne.dk

Jeg har ikke rodet så meget med DNS så mit spørgsmål er hvordan min og kundens DNS skal indstilles så når han går ind på www.sitdomæne.dk bliver www.mitdomæne.dk/kundenavn vist?

På forhånd tak
Avatar billede tarraq Nybegynder
02. april 2009 - 16:36 #1
Hejsa,

Din kunde skal ha' et såkaldt "DNS forward", som egentligt ikke har noget med DNS at gøre. Det betyder bare at du har en viderestilling til hans side, under dit domæne.

Hvor ligger kundens domæne nu?

Mvh,
Michael
Avatar billede unwebber Nybegynder
03. april 2009 - 10:25 #2
Hej Michael.

Det er ikke et konkret eksempel men mere en generel opsætning for min og kundens DNS.

Men hvis vi antog at kundens domæne var www.kundeswebsite.dk skal min DNS CNAME sættes til www.kundeswebsite.dk ?

Skal kundes DNS sættes til mit www.mitdomæne.dk/kundenavn via CNAME også?

På forhånd tak for hjælpen.

/Janus