Avatar billede Greenland Nybegynder
02. marts 2009 - 00:42 Der er 3 kommentarer

Ændre Directory Security undir IIS vha script

Hej,

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg ved hjælp af et script kan ændre Directory Security i IIS´en.

Jeg har behov for at sætte Authentications methoden til fx
integrated windows authentication eller Anonymous access

mvh

Greenland
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2009 - 10:25 #1
Set oAdminManager = CreateObject("Microsoft.ApplicationHost.WritableAdminManager")

oAdminManager.CommitPath = "MACHINE/WEBROOT/APPHOST/Default Web Site/MyApp"

Set oHandlersElement = oAdminManager.GetAdminSection("system.webServer/handlers","MACHINE/WEBROOT/APPHOST/Default Web Site/MyApp/Plugins")

oHandlersElement.Properties.Item("accessPolicy").value = 1

oAdminManager.CommitChanges()
Avatar billede Greenland Nybegynder
16. april 2009 - 13:10 #2
Tak for svar,endelig nogen der har et bud på hvad der kan gøres.

Jeg har prøvet at køre scriptet, men jeg får følgende fejl:

ActiveX component can´t create object: 'Microsoft.ApplicationHost.WritableAdminManager'
Code 800A01AD
Microsoft VBScript runtime error

Mvh

Greenland
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 11:58 #3
Hej.

Jeg har ikke selv mulighed for at teste på det, men tjek evt. denne side, der udelukkende omhandler vbscripts til IIS 6 http://www.thescriptlibrary.com/default.asp?Action=Browse&Level=Category2&ScriptLanguage=VBScript&Category1=IIS&Category2=IIS%206.0