Avatar billede stankey Nybegynder
01. marts 2009 - 22:06 Der er 5 kommentarer

Forbinde bærbar computer til fjernsyn

Hey. Hvordan tilslutter jeg min bærbare computer til mit fjernsyn så jeg kan se hvad der vises på min computer på fjersynet? Jeg har en bærbar computer som har en VGA-udgang, og ellers ikke andet. Hvilket slags stik skal man bruge. Har I evt. nogle links? - synes det er ret svært at finde sådan et stik. Mit TV er et gammeldags ikke-fladskærms-tv, og har SCART-indgang og antenneindgang.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
01. marts 2009 - 22:16 #1
Du skal nok have mere end bare et stik, du bliver nødt til at have en konverter (omend det rent faktisk kan være muligt at gå direkte, men det er en længere historie). En boks som denne burde give dig muligheden:
http://www.av-connection.dk/?PNo=22-040&ML=838

Vær dog opmærksom på det næppe bliver det skarpeste billede i verden, pga. tv'ets noget begrænsede opløsning, men ikke desto mindre er det helt fint til f.eks. se film, billeder osv.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 23:28 #2
Avatar billede stankey Nybegynder
02. marts 2009 - 14:23 #3
Tak for svaret, men jeg kan se at det kun går fra Scart til VGA, hvilket jeg jo ikke kan bruge. Jeg skal jo gå fra VGA til Scart. Men kunne det tænkes at man på en eller anden måde kan gå den anden vej, selvom det ikke er lavet til det?
Avatar billede Inqk Nybegynder
02. marts 2009 - 15:03 #4
Det burde være muligt at finde en VGA til Scart. Scart er designet til at gå begge.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
02. marts 2009 - 17:17 #5
Den boks jeg linker til for oven er netop fra VGA til SCART og ikke den anden vej... Så den løsning skulle være den rette så vidt jeg kan se...