Avatar billede mr8541 Novice
01. marts 2009 - 16:47 Der er 4 kommentarer

Problemer med en Aspire One med Linux Lite

Min kæreste har den omtalte maskine og har en del problemer med den. Den fryser tit når man højreklikker i stor set alle programmer, og derfor ville jeg prøve at gen-instalere den linux version der ligger derpå.

Nu kommer problemet så, at selvom jeg godt kan finde et "CD-Rom" drev (selvom maskinen ikke har et fysisk), og jeg gætter derfor på at det er et reboot drev. Men hvordan får jeg det i brug?

Jeg har prøvet at rykke det op i køen i hvilke dreve der skal bruges i reboot i opstarten, men uden hjælp.

Nogen derude der har nogen gode idéer???

Hilsen
CphThomsen
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 17:47 #1
Hej..

prøv at gå ind i BIOS når du starter din computer.. "F2" og så prøv at Enabled de ting du har derinde.. Det er vist nok ent andet stk. hardware som du kan boot fra...

er ikke sikker men du kan jo prøve det..
Avatar billede mr8541 Novice
01. marts 2009 - 17:58 #2
Det er prøvet. Der er kun normal reboot og reboot over internet. Begge er afprøvet. Selvom der er flere inde i f2 menuen er de ikke på reboot listen når man beder maskinen om at vise hvilke drev den kan reboote fra.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 18:20 #3
USB Drev ?
Avatar billede mr8541 Novice
02. marts 2009 - 08:23 #4
Ja inde på listen er der listet flere fiktive USB drev, fx et fiktivt cd-rom drev. men når jeg trykker f12 under opstarten så er ingen af de omtalte USB drev på boot listen. Heller ikke selvom jeg har lagt alle 4 øverst på listen i BIOS menuen.