Avatar billede hadro Novice
04. juli 2001 - 11:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

LOG ON SKÆRM...AS-400

Et måske på papiret ret simpelt spørgsmål, men jeg har ikke kunne finde noget i manualer eller lign. Når jeg åbner en AS-400 session popper der først en lille kasse op hvor man skal indtaste brugernavn og adgangskode - hvordan får jeg fjernet det således, at man kan nøjes med at skrive bruger/adgang en enkelt på selve logon skærmen???
Avatar billede well_r Nybegynder
04. juli 2001 - 12:02 #1
cool.. Jeg har aldrig hørt om det her programmerings sprog.. damn.. hva kan man med det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 12:10 #2
AS/400 er ikke et programmerings sprog.

hadro>> Tror du ikke at det er en sikkerheds feature. Det er formentligt noget du skal disable på serveren, hvis det overhovedet skal/ kan disables.
Avatar billede well_r Nybegynder
04. juli 2001 - 12:15 #3
James_T_DK:
Men det er under kategorien?
Programmering: AS/400
er det bare sådan noget som kører på serveren?
der kan lave en masse ting ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2001 - 12:38 #4
Jeg går ud fra du kører Client Access...

Den er lidt tricky. Prøv at læs dette:
http://www.redbooks.ibm.com/pubs/html/as400/v4r5/ic2924/index.htm?info/RZAIISIGNONADM.HTM

well_r, en AS/400 er en højtydende IBM applikationsserver. Idag hedder de godt nok iSeries, men det er stadig det samme. De glimrer ved høj performence (en AS/400 i den rigtige konf. er verdens hurtigeste javaafvikler). Læs mere på http://www-1.ibm.com/servers/eserver/iseries/

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2001 - 12:39 #5
Mangler lige at tilføje \"Overlegen stabilitet og høj skalerbarhed\" ;)
Avatar billede well_r Nybegynder
04. juli 2001 - 12:44 #6
NanoQ.. CoooooooL
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
04. juli 2001 - 13:20 #7
hvis du kan fortælle hvilken version af OS/400, samt hvilken CA version du bruger kan jeg måske hjælpe.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juli 2001 - 13:21 #8
os/400 versionen er da underordnet :)
Avatar billede hadro Novice
05. juli 2001 - 08:42 #9
Nonog det link er udmærket, hvis bare det var til samme version. Jeg kan ikke følge anvisninger fra linket, da jeg ikke har nogle af de indstillinger man kan \"pille\" ved.  Jeg bruger version V4R4MO,hvis dette skulle hjælpe
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
05. juli 2001 - 08:58 #10
Jeg går ud fra at du bruger Client Access 3.2.0 eller ældre.

I 5250 \"vinduet\" under communication, er der mulighed for at \"vinge\" af for \"Bypass signon\"

Avatar billede mandrake666 Nybegynder
05. juli 2001 - 08:59 #11
Problemet med det er hvis andre bruger samme maskine vil de blive logget med samme username
Avatar billede hadro Novice
05. juli 2001 - 15:32 #12
Ja....jeg har sat kryds i \"forbi logon\" men den kommer alligevel med den idiotiske boks......

Avatar billede mandrake666 Nybegynder
05. juli 2001 - 16:01 #13
undersøg system værdien for  \"QRMTSIGN\"

den står formodentlig til \"*FRCSIGNON\"

den skal ændres, så skulle det virke
Avatar billede hadro Novice
06. juli 2001 - 08:27 #14
Nu spørger jeg lidt dumt: Hvor kan jeg ændre dette, og hvad skal frssignon ændres til???

Avatar billede hadro Novice
11. juli 2001 - 15:40 #15
har ikke løst sig
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
11. juli 2001 - 15:46 #16
Brug kommandoen WRKSYSVAL
find system værdien QTMTSIGN
værdien skal sættes til \"*VERIFY\"

P.S.  Det kræver at du har secofr rettigheder på maskinen (AS/400)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
11. juli 2001 - 15:47 #17
Jeg mente selvfølgelig system værdien QRMTSIGN
Avatar billede chillyconcarne Nybegynder
07. maj 2003 - 22:24 #18
Jeg tror nu du på den pc'er du vil lave signon på skal konfigurere egenskaberne for forbindelsen (Start-Programmer-IBM AS400 Client Access), og afhængig af hvilken version af Client Access du bruger skal du her finde og dobbeltklikke på ikonet "AS/400 Operations Navogator" eller "Konfigurer forbindelse" mener jeg den gamle hedder, men jeg er ikke sikker, højreklik på din forbindelse og klik egenskaber, og her kan du sætte hvilken logon metode du vil anvende!