Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
01. marts 2009 - 13:20 Der er 1 kommentar

4 bit farver på skærm

Jeg har overtaget en computer (Compaq Evo med Hp 1730 skærm) som har været fuldstændig formateret. Efter installation af windows xp kan jeg ikke få skærmen til at vise andet end 640x480 i 4 bit farver. Jeg har hentet en driver fra hp hjemmeside og via enhedshåndtering forsøgt at opdatere driveren men uden held (den siger noget med, at driveren ikke kan findes selvom jeg kan se den findes). Når man går ind via skærm i kontrolpanelet er driverknappen "slukket" og man kan ikke trykke på den. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg løser problemet? Kan det være grafikkortet der er gået i stykker?

Jeg har samme problem med netværkskortet...
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
01. marts 2009 - 14:23 #1
Hej, struve_aalborg

Det lyder, som om du ikke har fået chipset-driveren installeret som den første. Den skal du hente og installere allerførst. Dernæst er der frit slag, når du installerer de andre drivere:
grafik, netkort osv.

Men nu skrev du desværre ikke, HVILKEN  Compaq Evo model, du har. Og som du kan se i denne liste, findes der ganske mange modeller:
http://kortlink.dk/evo/6bqz

Tryk dig ind på den korrekte model, hent chipset-driveren som det første. Og fortsæt så med de andre efter behov.

Så burde det lykkes for dig.