Avatar billede Spain_1 Nybegynder
28. februar 2009 - 20:27 Der er 8 kommentarer

GIMP v.2.6.5

Når jeg starter GIMP v.2.6.5 op, kommer der en fejl, som er:

Procedureindgangspunktet XMLNanoHTTPContent blev ikke fundet iT I DLL-bibloteket  libxml2.dll.

Er der nogen der kan fortælle hvordan man kan rette dette.
Avatar billede snowball Novice
28. februar 2009 - 23:30 #1
http://gimp-win.sourceforge.net/faq.html

# I'm getting cryptic error messages about missing entries in DLL files when I try to run GIMP. What's causing this?
# GIMP loads fine when I run it by clicking the icon, but crashes if I double-click a file associated with it. What is causing this?

# This is usually caused by broken programs installing libraries to Windows\System32 directory. Most likely there's a bad version of intl.dll, libxml2.dll, xmlparse.dll or xmltok.dll in there. Rename or remove it, and GIMP should load fine.
Avatar billede snowball Novice
28. februar 2009 - 23:31 #2
I første omgang ville jeg nok prøve bare at omdøbe den. At slette den kan muligvis give andre programmer problemer.
Avatar billede Spain_1 Nybegynder
28. februar 2009 - 23:51 #3
Hej snowball.

Vedr. gimp v.2.6.5, jeg har nu omdøbt filen til .old og nu starter gimp omgående.
Så mange tak for hjælpen.

Spain_1
Avatar billede snowball Novice
01. marts 2009 - 00:01 #4
Så laver jeg lige et svar :)
Avatar billede Spain_1 Nybegynder
01. marts 2009 - 00:15 #5
Hej igen snowball

Jeg var desværre for hurtig til at svare, hvis man omdøber filen til .old, og man bruger internet explorer, vil denne ikke virke,
så du må undskylde mit hurtige svar, men det virkede i første omgang.

Spain_1
Avatar billede snowball Novice
03. marts 2009 - 18:59 #6
Har du prøvet at geninstallere GIMP?

Ellers har jeg ikke lige umiddelbart andre forslag.
Avatar billede Spain_1 Nybegynder
03. marts 2009 - 20:00 #7
Ja jeg har prøvet at geninstallere GIMP, men efter at jeg 2 x har prøvet at omdøbe filen  libxml2.dll og fået fejl i Internet explorer og døbt dem tilbage, køre GIMP nu uden at komme med den nævnte fejl, så jeg ved ikke hvad der er sket, menalt er ok nu
Avatar billede snowball Novice
03. marts 2009 - 20:49 #8
Oki :)