Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:09 Der er 15 kommentarer

Trådløs forbindelse, virker ikke.

Hej

Jeg har installeret en Belkin Router og en Netgear Stick på en bærbar pc. ( da der ikke er trådløst net på )

Der står at der er forbindelse til routeren, som har et navn jeg har lavet og at forbindelsen er fin, men men men.... Der sker absolut ingenting når jeg prøver at gå på nettet. Jeg har efterhånden gennemgået alt, men der sker ingenting. Den kan ikke få forbindelse til nettet.

Hvad gør jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:18 #1
Prøv i konsollen at skrive
ipconfig /all  -> enter

Hvad er outputtet??
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:24 #2
hvis du mener i menuen "kør" så dukker der kortvarigt en sort skærm op men forsvinder igen
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:40 #3
Nej, nej kære ven
Start -> kør - skriv, cmd -> enter og i konsollen skriver du
ipconfig /all  -> enter
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:47 #4
nåå sorry :-)

Der skriver den under medietilstand - mediet afbrudt
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:47 #5
men det er jo nok fordi jeg ikke har nettet sat til den nu, da jeg bruger min egen pc her ved siden af
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:50 #6
der sker kun noget når jeg skriver ipconfig. her står der o.o.o.o ud fra ip adresse og undernetmaske
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:52 #7
Så har du jo ingen forbindelse til routeren som du skriver dit spørgsmål, er driverne installeret?
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:53 #8
nu har jeg sat nette til men egen igen og prøver ipconfig på den uden net. nu skriver den Belkin- ip.192.168.2.2 undernetmaske 255.255.255.0 og standart gateway 192.168.2.1
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:54 #9
ja jeg har installeret tilhørende drivere fra cd. og jeg har også været inde i routeren via 192.168.1.2 og sætte adgangskoder osv. mærkeligt
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:55 #10
Start -> Denne Computer -> Netværkssteder -> Vis netværksforbindelser -> kan du se din forbindelse der??
Avatar billede thomasreno Nybegynder
27. februar 2009 - 19:56 #11
jep den står derinde og står også som tilsluttet
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:57 #12
Start -> Opret forbindelse til -> Trådløs
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 20:00 #13
Start -> Denne Computer -> Netværkssteder -> Vis netværksforbindelser -> Højreklik på det trådløse -> vis trådløse forbindelser -> connect
Avatar billede Pals Nybegynder
27. februar 2009 - 20:30 #14
først hvorlangt er der fra din belkin og til hvor du sidder med din pc, mange routere sender så kraftig at du sagtens kan se det trådløse netværk, men din usb wireless har ikke styrke nok til at sende tilbage til din router, gå tættere på og prøv hvad de andre har foreslået med dit trådløse netværk.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2009 - 06:53 #15