Avatar billede petert Forsker
27. februar 2009 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

indstilling af internt kamera

Hej alle
Jeg har en mac book pro ca 6 mdr.gammel.
Hvordan indstiller man web camera settings. (det der sidder i låget.)
Jeg har brug for at ændre normal instillingen (spejlvendt contra ikke spejlvendt.)eks. Hvis jeg løfter højre hånd foran Web cameraet, skal jeg også se min hånd i højre side af skærmen.
Kan man også stille andre parametre. eks. lysfølsomhed, kontrastfølsomhed etc. hvordan gør man.
(jeg skal bruge det tel et trænings program på min mac.)

MVH
Petert
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. februar 2009 - 08:50 #1
Åbn programmet "QuickTime Player"

Den viser dig billedet spejlet, så du ser det du får!

Jeg ved dog ikke om programmet skal være Pro (licens betalt) for at kunne vise dette, da jeg altid har haft den købte version.

Ellers finder vi bare noget andet til dig . . .

Go fornøjelse!
Avatar billede petert Forsker
28. februar 2009 - 20:42 #2
Det er ligemeget om det er et med licens, bare det kan det jeg skal bruge.
Uddybning af problemet
Kameraet skal bruges til af afvikle et interaktivt træningsprogram, hvor personen foran kameraet skal foretage nogle bevægelser rigtigt, som så registreres i programmet.
Hvis man bruger et løst eks. Logitech usb quick cam, man man i denne opsætning ændre (sporing af ansigt=slå fra, spejlvendt til etc.)
kan man ikke dette på cameraet på en mac book pro?
eller kan man købe et program med disse egenskaber.
MVH
Petert
Avatar billede egonspock Seniormester
01. marts 2009 - 15:40 #3
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger efter, men lad mig prøve:

iSight-kameraet i låget på din MBP bliver styret af det program, der bruger det. For at styre kameraet er der visse API'er (application programming interfaces) som programmet kan bruge. Dem kan du læse om her:

http://developer.apple.com/documentation/QuickTime/Conceptual/QTKitCaptureProgrammingGuide/BuildingCaptureApplication/chapter_3_section_8.html

Der er ikke en separat systemindstilling til at håndtere kameraet, hvis det er det du spørger efter, det skal dit træningsprogram selv sørge for, og måske er der allerede nogle indstillinger, du kan pille ved i programmet.

En mulighed er at optage direkte i iMovie og hvis det er nødvendigt spejlvende det bagefter.