Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2009 - 17:59 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

GRATIS CMS SYSTEM

Hej Eksperter!

Jeg har brug for et CMS system til min hjemmeside.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. februar 2009 - 18:02 #1
Hmm... Hvad er dine krav til det? Der findes jo mange forskellige typer gratis CMS systemer...

E107
PHP-Fusion
Joomla
Wordpress
osv.
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2009 - 18:05 #2
ASP.NET; umbraco.org
PHP; joomla.org - typo3.org - wordpress.org
Avatar billede zips Juniormester
27. februar 2009 - 18:11 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2009 - 18:15 #4
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2009 - 18:30 #5
zips, er det gratis?
Avatar billede zips Juniormester
27. februar 2009 - 18:38 #6
opensourcecms er en samling af gratis cms systemer i både asp og php, her er det muligt at prøve de forskellige systemer inden man selv henter et :-)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2009 - 18:39 #7
arne_v, hvad er det for et link?
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2009 - 20:33 #8
kan ikke få WordPress til at virke
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2009 - 09:33 #9
wordpress virker - det kræver "bare" at blive sat korrekt op, hvilket også gælder et hvilket som helst andet system.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. februar 2009 - 17:36 #10
kan man bruge Plone på andet end Localhost?
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 17:42 #11
<ole>

"Er der nogen der kan hjælpe mig?" >> Nej, det bliver nok svært, når du åbenbart ikke er interesseret i at få hjælp.

Hvad mener du f.eks. med spørgsmålet: "arne_v, hvad er det for et link?"?
Hvad er det præcist, du er i tvivl om? Hvorfor spørger du ikke om det i stedet?

"kan ikke få WordPress til at virke" >> Hvad skal nogen somhelst bruge dén information til? Hvis der er noget, du ønsker hjælp til, må man gå udfra, du spørger ... men det gør du ikke!

Spørg om det, su ønsker hjælp til. Det nytter ikke bare at sidde og råbe: "Jeg eeeeer fææææærdiiiiiiig!"  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. februar 2009 - 18:43 #12
Kan man bruge Plone på et websted?
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 19:01 #13
Ja - men er man ikke selv i stand til at finde ud af dét, kan man næppe finde ud af at bruge noget somhelst på et websted  =)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. februar 2009 - 19:39 #14
Skal man bare oploade filerne til sin server?
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 20:03 #15
Nej, man skal læse dokumentationen. RTFM!
Avatar billede zips Juniormester
28. februar 2009 - 20:09 #16
I dette tilfælde er det vist ikke nok at skrive RTFM uden et link som beskriver hvad det betyder :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/RTFM
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. februar 2009 - 20:12 #17
Jeg er 12 år og er ikke så god til engelsk
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 20:13 #18
zips >> Hehe ... måske, jeg skulle overveje at lave en alternativ avartar, der siger 'JFGI'  :D
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 20:15 #19
chris0905 >> Vil du bruge Plone, skal der være installeret en Zope Application Server på serveren - det er sjældent på et alm. webhotel
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 20:28 #20
Hvis vi tager bare ét af de forslag, der er fremkommet - Joomla. Søg på navnet - og check 'sider fra Danmark':
    http://www.google.dk/search?hl=da&q=joomla&meta=cr%3DcountryDK

Det leder ved første link i resultatet frem til:
    http://www.joomla.dk/

Her kan Joomla downloades, og der henvises til det danske forum:
    http://forum.joomla.org/viewforum.php?f=16

- og:
    http://joomlacode.org/gf/project/danish/frs/

- hvor du kan downloade danske sprogfiler og vejledninger i pdf-format.

Jeg skal absolut ikke anbefale Joomla fremfor et af de andre, men viser dig bare, hvordan du finder danske informationer om de enkelte. Du kan gøre nogenlunde det samme for de andres vedkommende  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 20:33 #21
Vedr. det link, arne_v lagde, så er det et site, hvor du kan sammenligne forskellige CMS'er.

Prøv Google's site-oversætter tjeneste:
    http://translate.google.com/translate_t?hl=da#

- så får du denne oversættelse, der om ikke andet giver en idé om, hvad der står:
    http://translate.google.com/translate?prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fcmsmatrix.org%2F&sl=en&tl=da&history_state0=
Avatar billede chris0905 Nybegynder
28. februar 2009 - 20:57 #22
kan man bare oploade joomla filerne til serveren?????
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2009 - 21:59 #23
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
11. marts 2009 - 13:40 #24
Hvis du ikke er god til alt det tekniske, så bør du nok over Wordpress istedet for Joomla... Det er en del mindre kompliceret end Joomla...

Wordpress har også en dansk side, som guider dig igennem installationen: http://da.wordpress.org/
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2009 - 23:07 #25
Endnu et glemt spørgsmål...
Avatar billede chris0905 Nybegynder
02. juni 2009 - 15:11 #26
smid svar! alle!
minus john_stigers!
Avatar billede keysersoze Guru
02. juni 2009 - 17:54 #27
svar :)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
02. juni 2009 - 20:06 #28
olebole skal også ha' så i får når han har givet et svar