Avatar billede mglars Nybegynder
27. februar 2009 - 10:09 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆLP.. hvad går galt

Hej Eksperter..

Jeg har lige fået ny internet udbyder, og kan simpelthen bare ikke få forbindelse til Routeren(hverken via trådløs eller kabel)ligegyldigt hvor tæt jeg er på routeren...

Men alle andre forbindelser, (hos venner fam, arbejde ovs) kan jeg sagtens komme på (både via trådløs og kabel)

kan der være noget der ikke helt arbejder sammen eller??

Jeg har cybercity med SMC Router 20MB
og en Acer Aspire4315...

Nogle der kan hjælpe..

På forhånd tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2009 - 10:36 #1
har du spurgt cybercity om forbindelsen er oppe? og hvilke lamper er der lys i på routeren? Hvilke er der ikke lys i?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2009 - 10:40 #2
ifølge Cybercity's hjemmeside bruger de kun zyxel routere: http://www.cybercity.dk/kundeservice/teknisk_hjaelp/bredbaand/tilslut_og_opsaet_router/
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. marts 2009 - 00:55 #3
fik du ikke en installations CD med fra Cybercity som du skulle bruge først ?
Avatar billede mglars Nybegynder
02. marts 2009 - 09:34 #4
der er en anden som bor i samme hus som mig, som administrere netværket, og han har installeret det og konfigureret det der skal det... og det der lissom er mærkeligt er, at han og diverse af hans venner sagtens kan komme på (både via kabel og trådløst)men jeg kan hverken det ene eller det andet..

og for lige at gøre det endnu mere mærkeligt. så kan jeg sagtens komme på ude på mit arbejde... på begge måder.... jeg kan ikke rigtig finde logikken i det...

det med routeren er hvis fordi at han bare har valgt at bruge en anden...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2009 - 16:50 #5
Mon ikke du er blevet blokeret på Routeren. Få ham til at åbne for dig. Det er ham der administrere netværket og det er et netværks problem.
Avatar billede mglars Nybegynder
02. marts 2009 - 17:48 #6
det kunne jeg ikke forestille mig, så på mens han tilføjede mig på den der "liste inde i router administrationen"  begge mine Fysiske/macadresser inde fra :cmd-ipconfig/all.... det skulle da gerne betyde at jeg kan logge på... han kan også se at jeg har forsøgt at logge på... meget meget ulogisk..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2009 - 18:39 #7
men hvad siger han at problemet er?
Avatar billede mglars Nybegynder
02. marts 2009 - 21:23 #8
han mener det er min bærbar der er noget galt med... for han kan jo sagtens komme på...

hvis man går ind i egenskaber kan man se en meddelelse der siger ""IEEE 802x1 godkendelse der ikke virker til peer to peer netværk(til bestemt formål)eller på netværk hvor datakryptering er deaktiveret""...

Det er umildbart den eneste fejl jeg kan se... udover at man også kan se at den ikke kan finde routeren, man kan også se at i: status for trådløse netværk-understøttelse- detaljer om netværksforbindelse"" at der ken er værdier i de 3 føste punkter???

er der noget af det der siger dig noget.??
Avatar billede darrich Novice
03. marts 2009 - 10:16 #9
Når andre kan komme på nettet og du kan komme på andre net, så må det være din lokale konfiguration i forhold til det konkrete net.

Det kan krypteringsnøglen til nettet er tastet forkert ind.
Prøv at konfigurer forbindelse på din bærbare fra bunden igen.
Avatar billede mglars Nybegynder
03. marts 2009 - 10:41 #10
Okey... det giver måske lidt mening... spørger lige dumt men er , krypteringsnøglen.. er det  inde i egenskaber- tilknytning og så et punkt der hedder Datakryptering... de egenskaber ser nemlig ud til at være "konkret til den forbindelse...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 13:17 #11
bruger du Windows til at finde dit trådløse netværk ? -Hvis du gør skal du klikke på det navn som du genkender (måske højre klik på den ang. kode)
Avatar billede mglars Nybegynder
03. marts 2009 - 14:31 #12
re- MichaeIWJ-IT....

ja jeg bruger xp sevicepack 2... men at klikke på det net jeg genkender er omtrent det første jeg prøvede og den bliver bare ved med at prøve at få forbindelse til den tilsidst giver op...

der er ikke sat nogen kode på....
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 15:02 #13
og der er styrke på vises vist nok med grønt... ?
Avatar billede mglars Nybegynder
03. marts 2009 - 15:20 #14
jeps... der er 2 grønne ud af de 5... og kan koble på andre forbindelser ganske fint med kun 1 ud af 5 streger...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 15:37 #15
Oki..
prøv at gå ind der hvor du kan se alle tilgængelige netværk..(det med grønt) og så tryk på "skift rækkefølgen af foretruk netværk" og så maker enkelvis de netværk som du ikke bruger og "Fjern" dernæst kan du maker den som du skal bruge og "tilføj" -(kan ikke lige komme videre herfra da jeg ikke har nogle trådeløse netværk her hos mig..)...-Øverst oppe er der også et felt hvor der står "Avanceret"....
Avatar billede mglars Nybegynder
03. marts 2009 - 17:09 #16
det har jeg også lidt prøvet ... tror jeg vil prøve at kigge lidt på #9 ( med datakryptering...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 17:20 #17
når du har fjernet dem og klikker på den som du vil logge på kan du skrive kodeord osv..
Avatar billede mglars Nybegynder
03. marts 2009 - 17:44 #18
tja.... men hvad er det for kodeord ??? routeren er jo så vidt jeg ved, konfigureret fra den anden computer..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. marts 2009 - 17:52 #19
kode ordet skal jo oplyses af netværks administratoren!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 17:52 #20
den kode som du havde beskrevet før punkt #9 #10..
Avatar billede mglars Nybegynder
04. marts 2009 - 08:21 #21
Jeg tror jeg bliver nødt til at beskrive min problem stilling lidt bedre ... den dukker op i løbet af dagen
Avatar billede mglars Nybegynder
04. marts 2009 - 12:12 #22
Som sagt, SMC Trådløs router koblet på Zyxel routeren fra Cybercity..

Jeg har en Acer Aspire 4315, med Windows XP Servicepack 2

jeg kan godt få forbindelse via kabel til Zyxel routeren, men hverken via kabel eller trådløst til SMC routeren(" så der er noget der tyder på at det er der kæden hopper af") men den anden som bor i samme hus(ham der administrere routeren incl diverse af hans venner kan sagtens komme på(via begge metoder) bare ved at tilføje dem under den der Ip/mac adresse administrationen. Jeg er også tilføjet med begge mine mac adresser... men kan kun komme på via Zyxel routeren.(kabel)...

jeg har masser af gange prøvet at fjerne alle relaterede drivere, og installeret dem igen...

nogen forslag :)
Avatar billede mglars Nybegynder
09. marts 2009 - 12:08 #23
Nåeeh... Det fandt man selv ud af.... men ellers tak for hjælpen, hvis en af jer vil smide et svar, så er der lidt point...:)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
09. marts 2009 - 21:57 #24
OK... (o: