Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
26. februar 2009 - 16:33 Der er 3 kommentarer

Backup og restore af netværks printere på XP

Hej

Jeg vil gerne tage backup af mine netværksprintere inden jeg formatere computeren også vil jer gerne kunne tilføje dem efter formateringen. Er der nogen der ved hvodan dette kan lade sig gøre?

Jeg har forsøgt med printmig.exe fra Microsoft:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/techinfo/overview/printmigrator3.1.mspx

Men det program kan kun lave backup af lokale printere, den medtager ikke netværksprintere. Hvordan kan man overføre sine netværksprintere ?

Mvh
Benjamin Andersen
Avatar billede riversen Nybegynder
26. februar 2009 - 17:08 #1
du kan jo nemt installere dem igen ved at tilgå serveren over netværket og dobbeltklikke på printerne
Avatar billede morpheus1000 Nybegynder
27. februar 2009 - 06:58 #2
Hej

Yes det ved jeg men jeg skal bruge det til at lave et automatisk backup system. Det er lidt lettere når det er flere 100 computere der skal laves backup af, formateres også genskabes.

Mvh
Benjamin
Avatar billede riversen Nybegynder
27. februar 2009 - 16:56 #3
det ved jeg nu ikke. Printere kan tildeles via loginscript eller gpo'er også, så du ikke skal tænke på det.