Avatar billede Steen64 Nybegynder
25. februar 2009 - 18:35 Der er 3 kommentarer

PC går ned i WOW og andre spil trods nyt grafikkort

PC har fået nyt grafikkort (Nvidia Geforce 9600 GT) da PC gik ned og tilsidst slet ikke kunne genstartes. Fejl fundet i det gamle grafikkort og nyt grafikkort isat. Men PC går stadig ned - kun i spil (WOW, Team Fortress m.fl.)Sort skærm - og pc skal genstartes. Der er kørt test hos reparatør (Benchmark-programmer) men ingen fejl fundet.
Har nu opdateret driver til grafikkortet - uden det hjalp. Motherboard er Asus P5B-E Plus.
Windowx XP
Hvad gør jeg.... er ikke teknik-ekspert! Håber på hjælp...
Steen64
Avatar billede Giffel Nybegynder
25. februar 2009 - 18:47 #1
Måske bliver din processor eller grafikkortet for varmt. Er din processor ordentligt kølet? hvor varm bliver den ved "alm. windows brug" ? brug evt. et program som speedfan til at måle din temp. med.
Avatar billede haverslev Novice
25. februar 2009 - 18:57 #2
Prøv lige at rense din pc for fnullermænd i CPU køler osv.:
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede Inqk Nybegynder
25. februar 2009 - 19:31 #3
Mht til at lokalisere hardware fejl er man nødt til at gå systematisk til værks og teste et led ad gangen.

I og med du har et nyt grafikkort så tror jeg problemet skal findes et andet sted hen, måske bundkortet eller rammodulerne.

Prøv at hente et lille program der hedder Prime95 og køre dets forskellige stresstests. Der er både CPU og ram intensive stresstests der har til formål at finde det svage led i systemet.