Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
25. februar 2009 - 12:38 Der er 13 kommentarer

Køb af Netværksharddisk

Hej, jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet for at finde den bedste netværksharddisk.. Men jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Synes der er småfejl ved dem alle. Er der nogen der har gode erfaringer med køb af netværksharddisk?

kriterier:

- min. 250GB
- hurtig ovf. hastighed
- ikke larme så meget

Med Venlig Hilsen
Sebastian Schelde
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
25. februar 2009 - 12:39 #1
Den er 200p, værd kom til at skrive forkert. Sender de sidste 170 ved svar. mvh
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
25. februar 2009 - 13:38 #2
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
25. februar 2009 - 13:48 #3
Hej lars_pcworld.dk - kiggede lige på tråden.. Tror hans kriterier er lidt anderledes end mine. Jeg har ikke brug for webserver og FTP-delen. Min skal sådan set bare kunne bruges til at lægge film og spil på, og hvis den kan access'es af min PS3 ville det være kanon.. men 7000 er nok lige i overkanten. Dem jeg har kigget på koster ca. 2k

Har kigget lidt på Western Digital, men tænkte der måske var nogle andre gode?

mvh
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
25. februar 2009 - 13:55 #4
Klart. Det er dyre ting, specielt når man skal have flere diske i. Jeg har ikke erfaring med WD og streaming til PS3, men ved at de fleste billigere Synology også kan. De har dog en tendens til at larme.

WD og Qnap er generelt begge rimeligt stille, den Qnap jeg havde i sin tid var endda passivt kølet. Så kombineret med en Samsung-diske burde den være helt stille.
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
25. februar 2009 - 14:12 #5
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=586

Jeg har kig på ovenstående.. Den virker som om den kan det hele. Er der noget jeg har overset eller er den ikke netværksforbundet, og kan streame til PS3?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
25. februar 2009 - 14:19 #6
Ser fornuftigt ud: DNLA så den kan tale med it-udstyr og gigabit stik. De par WD (USB dog) diske jeg har set har været ganske udemærket.
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
25. februar 2009 - 14:23 #7
okay, tror det er den jeg vil gå efter.. prøvede at søge på den i danmark.. Det virker som om den model de har på wdc.com er nyere end dem i danmark? - Hvis man søger på Western Digital My Book® World Edition™ på pricerunner eller edbpriser ser den anderledes ud.. og modelnummeret er ikke det samme:S
Er det mig der kigger de forkerte steder?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. februar 2009 - 09:16 #8
Det kan sagtens være at de nyeste ikke er nået til DK endnu. Det kan dog også bare være forskellen i numre pga. strømforsyningen.
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
26. februar 2009 - 15:30 #9
Den er udgivet i USA for 10 dage siden ser det ud til..
Kan desuden ikke gå ind på synology's hjemmeside. Men findes der nogen derinde der kan nogenlunde det samme som ovenstående?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
26. februar 2009 - 15:53 #10
er inde på synology's hjemmeside nu.. De ser gode ud. Men jeg kan ikke rigtigt se forskel på:

DS-106j
DS-108j
DS-107
DS-207

Så vidt jeg kan se er 106j billig og den jeg har brug for. Men det er korrekt antaget at jeg mangler en harddisk ikke?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. februar 2009 - 16:36 #11
Jov Synology sælges typisk uden en disk. En 500 gb SATA f.eks. koster vel 430-450 kroner.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2009 - 10:51 #12
Det sidste tal i synologi navnet angiver versions året. Så en 08'er er fra 2008, og altså nyere og formentligt hurtigere end både en 07 og en 06.
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. marts 2009 - 16:39 #13
Lars_pcworld jeg endte med at købe en Synology, så kan du ik smide et svar:) ?