Avatar billede jokerper Nybegynder
24. februar 2009 - 22:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette en administrator konto

Hej eks.

Jeg har problemer med at slette en administratorkonto, pt er der to konti med administrator jeg ønsker at slette den ene men hvordan gør jeg det?

Når jeg er logget ind på den ene og vil slette den anden er der ingen muligheder for at slette. Når jeg er logget ind på den jeg vil nedlægge så kan jeg heller ikke finde det.

Hvad gør jeg, så jeg kun har en konto tilbage helst med superadmin hvis det kan lade sig gøre - er pt alm. administrator?
Avatar billede Deathray Nybegynder
24. februar 2009 - 23:20 #1
Start -> Højreklik på Computer -> Manage/Administrere på dansk tror jeg. Local Users and Groups -> Users -> Slet det ønskede bruger. Du kan IKKE slette indbyggede konti såson den der hedder "Administrator" - du kan dog deaktivere den, som den burde være i en standard installation. Held og lykke med det! :) VH Poul
Avatar billede jokerper Nybegynder
25. februar 2009 - 00:04 #2
Det var denne her som jeg engang har fået slået til:

Net user administrator /active:yes

ændret til

Net user administrator /active:no

Og pist væk var den...
Avatar billede Deathray Nybegynder
25. februar 2009 - 13:46 #3
Og det ville svare til at deaktivere kontoen som jeg fortalt i mit originale svar. Men godt du fandt ud af det...
Avatar billede jokerper Nybegynder
25. februar 2009 - 16:06 #4
Okay det var så ikke for at stjæle pointene, men jeg syntes bare det var langt fra dit svar.

Så hvis du ønsker point så må du sige til, hvis du mener det er det samme.
Avatar billede Deathray Nybegynder
25. februar 2009 - 16:12 #5
Hehe ej det er helt i orden, du har også ret med at det var lidt langt fra dit løsning - dog havde det svaret til det samme hvis du havde bemærket den ikke var deaktiveret og derefter gjort det. Men tak for dit respons:) , god dag
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. februar 2009 - 16:28 #6
Om #1 virker afhænger af hvilken vista-udgave det er.
Avatar billede Deathray Nybegynder
26. februar 2009 - 23:01 #7
Hvilket ville det ikke virke i?
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. februar 2009 - 23:17 #8
Vista Home har ikke "Local Users and Groups"
Avatar billede Deathray Nybegynder
27. februar 2009 - 09:57 #9
Ok det var jeg slet ikke bevidst over, tak for informationen! :)