Avatar billede Kloppelstrup Nybegynder
24. februar 2009 - 21:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter/fjerner jeg virusbeskyttelse i Windows Sikkerhedscenter?

Jeg har haft besøg af A360 og har fået den fjernet vha. Anti-Malware og computeren kører nu som en drøm.

Har kørt CHKDISK og afinstalleret gammel AVG software og vil gerne installere ny AVG 8.0.

Har pr, definition ingen anti virus program installeret.

og dog

ifølge Windows Sikkerhedscenter er computeren beskyttet af Norton Internet Security,
den er opdateret og virusscanning er aktiveret, ligeledes er den beskyttet mod spyware og anden skadelig software. Jeg kan dog ikke opdatere den og jeg kan ikke slå den fra.

Norton findes ikke på computeren (har været installeret da computeren blev købt for 2 år siden).
AVG har været installeret og fungeret som antivirus i de sidste 2 år indtil det gik galt med A360.

Jeg kan ikke fjerne tilknytningen til Norton Internet Security i Windows Sikkerhedscenter og forsøger jeg at installere AVG 8.0 får jeg den besked at der findes et antivirusprogram i forvejen som jeg skal afinstallere inden jeg installerer AVG.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, er der nogle der har et godt råd?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 21:38 #1
Du har stadig rester af Norton liggende. Brug denne vejledning til at fjerne Norton helt. Norton blander sig i alt og er alle vegne.

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 21:40 #2
Når det er kørt kan du installere AVG eller anden virusbeskyttelse
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2009 - 21:59 #3
"Har pr, definition ingen anti virus program installeret.

Hvad betyder den sætning? Hvilken definition?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 22:06 #4
Jeg plejer at downloade og installere en trial version af Norton og herefter kan du fjerne den korrekt via Tilføj / Fjern programmer
Avatar billede Kloppelstrup Nybegynder
24. februar 2009 - 22:42 #5
Der er ikke et antivirusprogram på computeren. Alt er afinstalleret. Når jeg så vil installere AVG får jeg den besked at der er et antivirusprogram installeret.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 22:55 #6
Norton er nærmest en virus i sig selv og konflikter med mange programmer og er overalt. Også i regristeringsbasen

Derfor slipper du ikke for:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 22:58 #7
Du kan selvfølgelig prøve om Norton removal tool er nok først.

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 07:12 #8
Jeg tror at du må acceptere at der ligger nogle Norton rester på computeren så prøv nu det jeg foreslog tidligere eller installer og kør "Avanced system care" den vil sikkert også finde og fjerne skidtet
Avatar billede f-arn Guru
25. februar 2009 - 14:19 #9
Jeg er ikke helt sikker på om det er vista eller xp men prøv dette:

Windows xp
Klik start>kør skriv:services.msc
Find Windows Management Instrumentation. Højreklik på denne, og vælg stop
Start stifinder men husk at få den til at vise skjulte filer og mapper
Find mappen wbem den ligger i c:\Windows/system32. der finder du mappen repository
Slet den.
Klik start>kør skriv:services.msc
Højreklik på Windows Management Instrumentation og vælg start.
Genstart
Så er sikkerhedcenteret nulstillet

Windows vista
http://cid-94a12102e5094675.skydrive.live.com/self.aspx/eXcessive%20Software/SecurityCenterReset.zip

Eller dette
http://www.vistax64.com/tutorials/67737-security-center.html?ltr=S
Avatar billede f-arn Guru
26. februar 2009 - 14:02 #10
Og løsningen var?
Avatar billede Kloppelstrup Nybegynder
26. februar 2009 - 16:17 #11
Svaret kom som det første indlæg, nemlig samsonjens.
Det virkede perfekt.
Men jeg kan se at mit eget svar til en af de følgende spørgsmål er blevet krediteret for svaret. Det er jeg ikke helt klar over hvordan det er gået til.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2009 - 18:01 #12
Du har bare selv lagt et svar.

Meningen er at du lægger en kommentar, og dem der hjælper, de lægger et svar, du kan acceptere, hvis du kunne bruge deres svar til noget

Jeg overlever nok uden de point  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2009 - 20:05 #13
"Men jeg kan se at mit eget svar til en af de følgende spørgsmål er blevet krediteret for svaret. Det er jeg ikke helt klar over hvordan det er gået til.

Du har markeret dit eget svar og accepteret bagefter :)
Avatar billede Bender531 Nybegynder
24. september 2010 - 06:57 #14
Tja dette her hjælper måske ikke så meget på den konkrete situation, men i fremtiden så brug NOD32 i stedet for Norton. Det giver den bedste virusbeskyttelse og ingen bøvl.

Virusbeskyttelse til din PC
Avatar billede f-arn Guru
24. september 2010 - 10:07 #15
@Bender531
Din kommentar er udtryk for 100% uvidenhed. Bl.A. smmenligner du et Antivirus prgram med en Sikkerhedspakke. NOd 32 med Norton Internet Security - der jo  aldrig giver problemer(hvis man bruger den korrekt). Prøv iøvrigt at undersøge hvordan man slipper af med Nod 32. Det er ihvertfald besværligt.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 15:22 #16
Vil gerne tilføje at jeg fik problemer med at afinstallere Nod32.

Efter afinstallation med Reveuninstaller, var der en fejlmeddelelse i Mikrososft Office, hver gang jeg åbnede den.

Kunne kun laves, fordi jeg har et image-program