Avatar billede kxrider Nybegynder
24. februar 2009 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klippe billede ind af person?

Jeg skal lave nogle billede af min kollega til hans jubilæum.

Jeg skulle helst muligt for fremstillet nogle billeder så det ligner han står midt i Paris, Berlin, på et bjerg, i en ørken etc.

Er dette muligt? eller er det en større opgave at få til at ligne noget der ser rigtigt ud?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 17:56 #1
Nu kender jeg Photoshop, men hvis det virker som andre progammer så er s`mæn kun at vælge dit basisbillede -> tilføj transparent lag -> kopier og placer persone4n efter eget valg
Avatar billede justrace Novice
24. februar 2009 - 18:09 #2
Jeg ville vælge clone stamp, som du kan lære lidt om her: http://psd.tutsplus.com/tutorials/tools-tips/useful-applications-for-the-clone-stamp-tool/

Med det kan man eksempelvis også placere en person i "selskab" med lettere påklædte kvinder og hvad man nu kan finde på af uvordigheder man kunne tænke sig. Ret skægt værktøj. :)
Avatar billede kringleraket Nybegynder
24. februar 2009 - 22:10 #3
Der er et utal af måder og gøre det på i photoshop.
Jeg ville nok bruge Extract filteret:
http://www.youtube.com/watch?v=Y13QRSIyaJA

Når først din kollega er blevet fritlagt, vil det være nemt at kopiere ham ind i andre billeder.
Avatar billede enriko Nybegynder
01. marts 2009 - 23:15 #4
det kan sagtens blive ret godt , hvis du har nogle billeder af ham der kan passe med billedet, et par billed vil ikke se godt ud på en persons krop der står ved eiffel tårnet :D
Avatar billede kxrider Nybegynder
14. september 2010 - 14:39 #5
Læg svar :-)
Avatar billede kxrider Nybegynder
30. april 2011 - 21:54 #6
Lukker :)