Avatar billede nizling Nybegynder
24. februar 2009 - 16:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hardware i blærbar

Hey eksperter, og andet godtfolk (:

Jeg sidder her og under mig over ,,

1. på hvor mange måder kan man få sin
bærbar til at køre hurtigere ? (hardware self)
2. hvilken slags ram skal jeg have i
og hvor mange kan den køre med.. ?

"acer aspire 7520 32 bit - windows xp home"
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
24. februar 2009 - 16:52 #1
1.
Du kan skifte dine ram, som du selv er inde på.
Du kan også skifte din HDD ud til en SSD, som er en flashbaseret harddisk, som ofte kører hurtigere. En anden fordel er at du får en længere batterilevetid.

2.
Du kan montere to moduler, som hver kan være på 2gb. De skal være af typen DDR-2, PC5300 SODIMM
Se mere her: http://www.memoryx.dk/navn/AcerAspire7520memory/moduler.aspx
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
24. februar 2009 - 16:54 #2
Kom lige i tanke om at det er noget med WinXP kun kan udnytte 3Gb, men er ikke helt sikker.
Men jeg ville sætte 2x2 Gb moduler i, da ram jo ikke koster alverden.
Avatar billede nizling Nybegynder
24. februar 2009 - 17:29 #3
skifter over til vista nu (:

hm.. så der er ingen mulighed for at skifte
grafikkort? (:
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
24. februar 2009 - 17:51 #4
Nej, det har jeg ihvertfald aldrig hørt om ;)
Avatar billede tof-toft Praktikant
24. februar 2009 - 19:36 #5
Hvis jeg var dig, ville jeg skifte en xp pro, da det er både hurtigere og mere stabilt.
jeg har vista og det er sindsygt ustabilt... og har en anden som køre xp pro og det køre noget bedre, også selvom computeren er noget ringere....

men i henholds til dit spørgsmål er der ikke andet at gøre end det som freddie siger...