Avatar billede PASman Nybegynder
23. februar 2009 - 21:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nye stikdåser til internet !

Hejsa!

Jeg har en ADSL forbindelse ind i huset, som jeg gerne vil have flere stikdåser til.

Forbindelsen blev jo oprindeligt lavet af TDC ved indgangen af telefonen i huset, men ligger desværre i den forkerte ende af huset. Hvordan forlænger jeg denne indgang / stik bedst mulig. Dvs. hvilken type ledning, stikdåse mv., bør jeg anvende. Jeg ønsker naturligvis at beholde det nuværende stik.

Venligst
Peter
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2009 - 22:18 #1
Køb noget "Cat 5e"-kabel og en switch :)
Avatar billede PASman Nybegynder
24. februar 2009 - 09:07 #2
Okay !

Dvs. Du foreslår, at jeg blot sætter en ledning fra den eksisterenede stikdåse over til en switch og så fordeler fra Switchen ... korrekt ?

Det er selvfølgelig en mulighed, som jeg ikke lige havde overvejet.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. februar 2009 - 09:47 #3
Der går et kabel fra stikket over i en router - Fra routeren skal der gå et stik over i switchen, og derfra kan du så koble så mange PC'er på, som der er ledige stik på switchen :)
Avatar billede PASman Nybegynder
24. februar 2009 - 10:31 #4
Ja, det er jeg med på - men sagen er lidt mere kompliseret. Jeg har nemlig brug for, at routeren fysisk flyttes til et andet sted i huset. Det skyldes de enheder som skal kobles til den, da jeg ellers skal frem og tilbage med adskillige ledninger på tværs af huset.

Så - hvis jeg fik formulrert mig dårligt, så beklager jeg, men det er vigtigt at routern kan flyttes fysisk til en anden plads.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. februar 2009 - 11:17 #5
Du kan måske nøjes med én ledning - og så bare føre dén fra routeren til switchen, og så resten fra switchen...
Avatar billede coderdk Praktikant
24. februar 2009 - 11:18 #6
(Altså ikke flytte routeren - ISP'erne anbefaler at routeren står ved det første telefonstik)
Avatar billede PASman Nybegynder
24. februar 2009 - 11:35 #7
Jeg går videre herfra - tak for input. Hvordan giver jeg dig egentlig point. Jeg kan ikke se et felt "accepter dette svar" ud foran dit svar til mig !?
Avatar billede coderdk Praktikant
24. februar 2009 - 12:23 #8
Ah, jeg skal først lige smide et svar :)