Avatar billede seiding Nybegynder
03. juli 2001 - 23:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

_Restore, hjælp hvad gør jeg den fylder over 100 Mb!!!

Jeg bruger Windows ME og er kommet ud for den situation at min _Restore-mappe på mit C-drev fylder over 100 Mb. Jeg har forsøgt at slette mappen, men uden held. I _Restore mappen er der en temp-mappe som er skjult og kun kan ses gennem andre programmer. De eneste synlige er DISKCFG.DAT, SRDISKID.DAT, VxDMon.cfg, VxDMon.dat. Jeg er godt klar over at man bare kan formatere harddisken, men der må da være en anden mulighed, måske ved DU den??
Avatar billede meistro Nybegynder
03. juli 2001 - 23:40 #1
Boot på en bootdiskette og slet det ude fra dos.
Avatar billede poo Nybegynder
03. juli 2001 - 23:53 #2
Du kan gøre følgende...

højreklik \"Denne computer\", vælg egenskaber
->ydeevne->filsystem->fejlfinding, og der sætter du flueben i \"Deaktivér systemgendannelse\".

Men så slår du også systemgendannelse fra :-)

Det giver dog ikke mulighed for at slette selve _RESTORE mappen. Hvis man samtidig ønsker det,
så skal følgende nøgle i registreringsdatabasen slettes:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\VxDMon

/POO
Avatar billede seiding Nybegynder
04. juli 2001 - 01:04 #3
Jeg har været inde og ændre det som du forslog i \"denne computer\", men er kommet i tvivl ang. _Restore-mappen

Hvad er grunden til at have _Restore-mappen og hvilke betydning har den???, kommet det af ordet \"gendanne\" (er det systemgendannelses programmet som gemmer her?)

- Hvis man nu går ind i registringsbasen og sletter _Restore-mappen så sker der ikke noget yderlig, såsom fejl i Windows m.m og alle de andre \"kendte\" kædereaktioner?, som du måske kender til.

- Mange tak for hjælpen!
Avatar billede seiding Nybegynder
04. juli 2001 - 01:17 #4
Du må undskylde at jeg har afvist dit svar. Jeg har selvfølgelig ACCEPTERET dit svar og min _Restore-mappe fylder nu kun ca. 2-3 Mb

- Atter mange tak for hjælpen!!
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 22:11 #5
seiding> hvorfor bruge systemgendannelse? Ved at deaktivere denne slipper du også for de sa.... _restore-mapper:
start regedit - gå til HKEY_LOCAL_MACHINE / System / CurrentControlSet / Services / VxD - helt nede i bunden ligger der en nøgle der hedder VxDMon, den skal du slette så startes System Restore ikke når du genstarter windows - Nu højreklikker du på Denne Computer, vælg egenskaber, fanebladet ydeevne, filsystem, vælg fanebladet fejlfinding hvor du markerer Deaktiver System Restore. Genstart din computer og nu kan du slette de @$[ mapper _Restore.

MVH
Hotpop
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 22:12 #6
UPS! det havde poo jo skrevet... Nå what ever.